Jump to content
Sykepleiediskusjon

Dere som er jordmødre eller som vet


ballong

Recommended Posts

Jeg vet ikke hvor mange av dere som er her inne, men jeg prøver likevel. Jeg blir ferdig utdannet sykepleier nå i januar, og planen min videre er å bli jordmor. Karakterene mine varierer litt, flest B - er, noen C - er og av alle ting en E (!). Den dårlige eksamen får jeg ikke ta opp fordi den fagkombinasjonene ikke finnes lenger. Uansett, jeg vil gjerne høre hvilke karakterer dere hadde da dere kom inn på jordmor, hvor dere kom inn og hvor lenge dere jobbet som sykepleiere før dere kom inn. Hadde virkelig blitt takknemlig for svar!

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Jeg hadde ganske midt-på-treet karakterer (fra før bokstavkaraktersystemet), og jeg søkte på deltidsutdannelsen på HiVe. Akkurat den er kanskje vanskeligere enn de andre å komme inn på, siden det er veldig få plasser (20 stk, og opptak annethvert år). Jeg kom ikke inn etter å ha jobbet i fire år, men kom inn med full pott av praksispoeng. Som deg hadde jeg også en dårlig eksamen jeg ikke fikk gjort noe med. Du kan derimot få ekstrapoeng for å ta annen utdanning (selv om den ikke er relevant). Så for å veie opp for en dårlig eksamenskarakter, kan man i tillegg til max praksispoeng få et poeng for hvert år man har studert et annet fag.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

Privacy Policy