Jump to content
Sykepleiediskusjon

Kan jeg strykes etter bestått praksis???


Betty89

Recommended Posts

Hei hei. Jeg er nå i medisinsk praksis. Jeg har brukt opp alle mine 3 dager som jeg kan ha fravær.

Uventet døde noen nær meg, og jeg skal prøve å reise hjem så fort jeg kan. Jeg har to uker igjen av praksis, denne og neste.

Neste uke skal jeg ha sluttevaluering på mandag, men saken er at jeg har en refleksjonsvakt på onsdagen. Denne ønsker jeg å ikke møte opp på, da jeg vil reise hjem på tirsdag.

 

Dermed tenker jeg at jeg består på mandag, men så er jeg "syk" på onsdagen. Kan hun stryke meg da? Når hun har sannsynligvis har signert "bestått" på mandagen?

Eller bør jeg bare spørre om å få fri denne onsdagen? Men er redd hun sier nei.

 

Så kan en lærer stryke deg igjen etter hun har signert bestått, når en har en refeksjonsvakt igjen??''

 

Help!! Må finne dette ut fort da jeg skal bestille flybilett.

Link to comment
Share on other sites

Jeg syns du bør si det som det er, det tror jeg læreren har forståelse for. På mitt kull var det noen som droppet dagene etter evalueringen og måtte ta disse om igjen.

Link to comment
Share on other sites

Dødsfall regnes som en ganske vektig sosial grunn til fravær (avhengig av hvor nært slekstskapet er).

 

Snakk med læreren og vær ærlig, da møter du best forståelse. Løgn og ugyldig fravær vil bare ødelegge for deg. Stikkord: etikk...

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

Privacy Policy