Jump to content
Sykepleiediskusjon

Sykepleier i Danmark


lille_meg

Recommended Posts

Hei! Jeg er en nyutdannet sykepleier som har en kjæreste som nå skal studere 2 år i København. Jeg tenker derfor å dra ned der til neste sommer/høst for å jobbe. Jeg jobber for tiden på sykehus, på en generell medisinsk avdeling og trives godt med det. Jeg kunne tenke meg å jobbe videre på sykehus i København, men har hørt at på grunn av dårlig økonomi generelt i Danmark og derfor en redusert annsettelseskapsiet kan dette bli vankelig. Jeg er også åpen for mulighetene om å jobbe innen hjemmesykepleien og/eller sykehjem.

 

Da det er over et halvt år til jeg reiser ser jeg at det er vanskelig å kunne si noe om jobbmuligheter nå, jeg har derfor også sett på mulighetene for å ta en master (dette da videreutdanning ikke blir aktuelt siden jeg på det tidspunktet kun vil ha ett år med erfaring som sykepleier), men jeg synes det er vanskelig å finne ut av hvilke muligheter jeg har for utdanningen, da jeg føler det nesten er for mange valgmuligheter der ute g jeg har vanskeligheter med å få oversikt.

 

Oppsumert er vel det jeg lurer på om noen her kjenner noe til det danske Jobbmarkedet innen sykepleie og/eller har noen tips og råd, f. eks. hva er "Dansk" sykepleierforbund på dansk? Jeg lurer også på noen har noen spennende forslag på masterstudier eller kurs som kan komplimentere sykepleiegraden jeg har i bunn.

 

Er veldig takknemmelig for svar. :D

 

-Nyutdannet

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

hei!