Jump to content
Sykepleiediskusjon

Har arbeidsgiverne mine lov til å sette meg ned i lønn?


kristinsolbakk

Recommended Posts

Jeg har et spørsmål ang lønn på min nye arbeidsplass; Jeg startet med 8 års ansinitet (et tilbud i de har i Vikna Kommune pga mangel på sykepleiere), i en midlertidig kontrakt som jeg hadde i 2 måneder, før det ble bestemt om jeg kunne tre inn i vikariatet jeg hadde søkt på (en 100% stilling, på 2 år). Men da det ble bestemt at jeg fikk dette vikariatet og fikk kontrakten som omfattet den, ble jeg fortalt at jeg ikke fikk noen ekstra ansinitet likevel. Jeg må dermed starte på 0 års ansinitet igjen, siden det, i følge arbeidsgiver; "var et vikariat jeg ville startet i, og ikke en fast stilling". Jeg har ikke skrevet under på noe, eller levert inn avtalen ennå.

Da lurer jeg på om det er lov og sette meg ned til 0 års ansinitet, når de de første to månedene gav meg 8 års ansinitet, i tillegg til at de lovet meg det da jeg startet på denne arbeidsplassen?

Link to comment
Share on other sites

Ikke sikker på om de kan gjøre dette dersom de tilbyr sykepleiere 8 års ansinnitet for å lokke til seg nye spl.,og du fikk det i starten.

(Har du papir på at du fikk 8 år ?)

 

Du burde ta en telefon til Sykepleierforbundet lokalt for å høre der. Det er nettopp i slike saker de kan være til hjelp om arbeidsgiver prøver seg.

Har erfaring med at sjefer ikke kan lovverket alltid...........

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

Privacy Policy