Jump to content
Sykepleiediskusjon

Lønn som kontaktsykepleier


Thea

Recommended Posts

Hei!

 

Er det noen av dere som får ekstra lønn som kontaktsykepleier??

 

Stusser litt over at lærere, førskolelærere og andre yrkesgrupper får ekstra lønn når de ha studenter,

mens vi sykepleiere skal ha studenter i tillegg til våre vanlige arbeidsoppgaver, uten å få noe ekstra lønn.

 

Det er en ganske stor ekstrajobb å ha student...

 

Skolene betaler jo sykehuset for hver enkelt student, og slik jeg har forstått det så går dette til avdelingen.

Hvorfor ikke til den enkelte sykepleier??

 

Noen som vet noe om dette? Har synspunkter?

Link to comment
Share on other sites

Jobber på sykehjem og har hvert år 1.års studenter og 3. års studenter, men får verken noe ekstra betaling eller ekstra tid.

 

Skulle i allefall gjerne ha hatt litt ekstra tid til å følge opp studenter, men det forblir vel med drømmen...... <_<

Link to comment
Share on other sites

Synes det er urettferdig at de andre yrkesgruppene får ekstra lønn, men ikke sykepleiere. Det er slitsomt å gå med student, og det tar mye tid. Jeg har til og med måttet sitte på fritiden og lest logger og evalueringer som studenten har skrevet fordi jeg ikke har tid til det på jobb. Begrunnelsen vi får på jobb er at -jo det er slitsomt med student de første ukene, men de siste ukene når studentene arbeider mer selvstendig får vi "betaling" ved at vi får litt roligere dager...

Link to comment
Share on other sites

Hmmm.... hva skjer da i de tilfellene hvor studenten er så svak, at en er nødt til å gi stryk?

...ikke alltid en får igjen for det mot slutten, nei... Og uansett om studenten gjør mye på slutten, betyr ikke at sykepleier ikke må være med å vurdere/observere det studenten gjør...

 

For meg er det fortsatt litt ubegripelig...

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

Privacy Policy