Jump to content
Sykepleiediskusjon

semesteroppgave...


elin.k.

Recommended Posts

Hallo. Jeg er førsteårsstudent som sitter med semesteroppgaven som skal være inne iløpet av de neste 14 dagene. Jeg liker i utgangspunktet å skrive, men har etterhvert mistet motet på oppgaveskriving da jeg har fått dårlige tilbakemeldinger. Føler jeg surrer med hvordan en logg skal se ut, ett fagnotat osv…eller blander sammen "å gjøre rede for", og "beskrive", "vurdere" osv…veldig bekymret;(

Er det noen som har noen konkrete råd å komme med, da alt er i ferd med å bli en suppe av tåkeprat….

Link to comment
Share on other sites

Synes du skal snakke med veilederen din (eller andre du kan søke råd hos på skolen), de er der nettopp for å veilede deg i forhold til f.eks oppgaver, og du har faktisk KRAV på veiledning. Jeg var alt for dårlig til å si ifra at jeg trengte hjelp som student, alt kan bli så mye enklere med en liten dytt i riktig retning. Fortell veilederen din at du sliter og trenger hjelp til å finne frem i tåken ;)

Link to comment
Share on other sites

En kunnskapslogg er den minst formelle oppgaven å skrive så det er egentlig ikke så vansklig.Nå vet ikke jeg hvilken skole du går på og mulig det er forskjellig fra studiested til studiested.

Det høres ikke greit ut med mye tåkeprat.

Mitt råd er at du beskriver hva du har lært, hvordan du har lært det og hvorfor. Tenk foreelsninger, gruppearbeid, oppgaveskriving,og kollokvie og beskriv noen av refleksjonene dine. Hvordan har du lært det du har lært og hva er det faktisk du kan. Forsøk å sette et kritisk blikk på det med eksempler på hva du har gjort feil og hvordan du har oppdaget at det var feil. Da er du kritisk.

Det kan være et tips å gå inn på et eksempel fra øvelsespost og beskrive hva temaet var, hvordan du opplevde å være pasient( da viser du forståelse for pasientperspektivet) og hva du observerte, lærte, tenkte og utforsket som sykepleier.

Lykke til

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

Privacy Policy