Jump to content
Sykepleiediskusjon

Sykepleien HIB


Guest Guest8

Recommended Posts

Guest Guest8

Hei

 

Her det noen som studerer/har studert sykepleien på HIB som har noe positivt/negativt å si om dette ? Hvordan er studiemiljøet, det faglige opplegget osv. Har hørt at kullet er litt stort og at ikke alle får like bra oppfølging, stemmer dette ?

 

Snart på tide å sette førstevalget, og jeg er fortsatt usikker. Hjeelp!

 

Takker på forhånd :D

Link to comment
Share on other sites

Kullet er stort ja, og i forhold til andre studier jeg har vært innom har ikke frafallet vært så stort heller. Men vi er delt inn i to klasser, og hver klasse er igjen delt opp i studiegrupper på 12-15 studenter. Forelesningene foregår stort sett felles for alle første semester, deretter oppdelt klassevis ettersom en klasse er i praksis mens den andre har undervisning. Så har vi studiegrupper hver uke omtrent, som er obligatoriske sammen med en veileder(lærer). Vi har også øvelsespost og lab i samme gruppen. Slik at du blir veldig godt kjent med de andre på gruppen! Veldig kjekt;)

Vår veileder har dessverre vært sykemeldt av og på hele veien, men de andre 10 gruppene virker fornøyde med ordningen.

Undervisningen er så som så, de som underviser sykepleiefagene har ikke imponert hittil, mens de to mennene som underviser i anatomi og sykdomslære har vært helt fantastiske! =) Vi har også vært heldige med veilederne i praksis, som har stilt opp natt og dag hvis det har vært nødvendig. På sykehjemmet jeg var på ble det en del kluss, og skolen var skikkelig flink til å ordne opp.

 

Mao, jeg stortrives, og anbefaler det på det sterkeste:)

Link to comment
Share on other sites

Guest Guest8

Tusen takk for mange hjelpsomme svar ^_^ Det vil nok alltid være litt kluss hvorhen man går, slik er det alltid. Det med at noen lærere blir sykmeldte hender også plutselig, og er ikke så mye man kan gjøre med det. Det jeg syns er viktigst er at man får god oppfølging i praksis osv, slik at man slipper å gå ut som en usikker sykepleier. Har hørt mye godt om f.eks Lovisenberg og Diakonhjemmet i Oslo, men disse bygger på kristne verdigrunnlag, så er en smule skeptisk + at jeg liker meg så godt i Bergen :)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

Privacy Policy