Jump to content
Sykepleiediskusjon

Strøk på anatomieksamen


Guest Lurer

Recommended Posts

Heia!

 

Jeg strøk på anatomieksamen før jul og skal ta den opp igjen om noen uker, men nå lurer jeg på hva som skjer om jeg stryker på den jeg tar opp igjen også? Må jeg slutte og begynne på nytt i førsteåret til høsten? Eller kan jeg fortsette på førsteåret og begynne på andreåret til høsten og ta eksamen med førsteklassingene da?

Link to comment
Share on other sites

Heia!

 

Jeg strøk på anatomieksamen før jul og skal ta den opp igjen om noen uker, men nå lurer jeg på hva som skjer om jeg stryker på den jeg tar opp igjen også? Må jeg slutte og begynne på nytt i førsteåret til høsten? Eller kan jeg fortsette på førsteåret og begynne på andreåret til høsten og ta eksamen med førsteklassingene da?

 

Hei!

 

Du har som regel to kontinueringsforsøk etter stryk på ordinær eksamen før du må ut av studiet og begynne "på nytt" med neste årskull i stedet.

Det var iallefall slik det var ved høgskolen jeg gikk på.

 

Lykke til!

Link to comment
Share on other sites

Oki, tusen takk for svar!

 

Det var betryggende å høre. Litt flaut å måtte gå om igjen.

Jeg synes anatomien er sykt vanskelig og sliter med å huske alt og alle de nye og avanserte benevelsene på ting og tang. Hvis jeg står skal jeg være lykkelig uansett karakter.

Link to comment
Share on other sites

Dette må du sjekke ut med den skolen du går, der jeg gikk, hadde vi kun en konteeksamen!

 

Lykke til! :)

 

Hva skjedde om du strøk på den ene konteeksamen da? Måtte en slutte og begynne på nytt i første året?

Link to comment
Share on other sites

Hva skjedde om du strøk på den ene konteeksamen da? Måtte en slutte og begynne på nytt i første året?

 

Nei, ikke slutte, men man fikk ikke gå opp til mappeeksamen medmindre alle eksamener og arbeidskrav var bestått. Dvs. at man kunne fortsette med de andre fagene, og gjøre seg ferdig med de. Vi fikk inn ei i vårt kull som hadde strøket på anatomi, fysiologi og biokjemi to ganger. Hun kom inn da vi begynte undervisningen i dette faget, og tok eksamen sammen med vårt kull. Hun besto den, og kunne derfor gå opp til mappeeksamen samtidig med oss (med de oppgavene hun hadde skrevet tidligere). Hun besto begge disse, og fortsatte løpet sammen med vårt kull! :) Hun jobbet mye dette "pauseåret", da hun jo ikke fikk noe fra lånekassen.

 

Huff, ble litt kronglete forklart, men dette var slik det ble gjort der jeg gikk!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Guest Fortvilet X student

Hei

 

Jeg sliter veldig med anatomieksamen og har nå mistet studieretten. er det da noen mulighet for å ta den opp

en annen plass som privatist? skal begynne på 4 semester og vil helst ikke begynne studiet på nytt.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

Privacy Policy