Jump to content
Sykepleiediskusjon

internundervisning


Guest Anna

Recommended Posts

Kva erfaringer med internundervisning har dykk rundt om.

Blir det lagt til rette for? for dykk lønn/avspasering eller er det forventa at ein skal både møta opp og evt undervisa av rein idealisme?. Eg personleg tykkjer fag lunch høyrest ut som eit godt alternativ og så har ein undervisninga fleire gonger td 3. Men sånn er det ikkje hjå oss.......

Link to comment
Share on other sites

Vi hadde faglunch en periode for de som var på jobb. Interessant og spennende til tider.

Ellers er det sånn at all internundervisning/kurs/øvelser etc som arbeidgiver mener jeg skal være med på, forlanger jeg betaling for. Hvis de ikke vil betale så kommer jeg ikke..enkelt og greit.

Link to comment
Share on other sites

Kva erfaringer med internundervisning har dykk rundt om.

Blir det lagt til rette for? for dykk lønn/avspasering eller er det forventa at ein skal både møta opp og evt undervisa av rein idealisme?. Eg personleg tykkjer fag lunch høyrest ut som eit godt alternativ og så har ein undervisninga fleire gonger td 3. Men sånn er det ikkje hjå oss.......

Hei :)

Dersom noen har vært på kurs, skal den kunnskapen som vi har fått spres og integreres i vår bedrift. Da har vi enten undervisning i lunchen, setter evt av en ettermiddag til dette, eller vi skriver det ned og henger opp på fagtavla. Dersom noen ikke har mulighet til å delta, kan de komme i ettertid og spørre dersom det er noe de lurer på. Dersom man møter opp på jobb utenom arbeidstiden for dette skal man selvsagt ha avspasering eller lønn. Hos oss er det som regel avspasering.

 

Når jeg var student i hjemmesykepleien, hadde de lunch med undervisning hver fredag, hvor de hadde underviste i ting som man kunne se trengte repitisjon. Blandt annet var skriving av rapport et tema som stadig kom opp, og jeg har aldri noensinne glemt den korrekte måten å skrive i kardeks.

 

Uansett hvor man jobber i helsevesenet er det viktig med faglig oppdatering.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

Privacy Policy