Jump to content
Sykepleiediskusjon

Bacheloppgave...


Maria87

Recommended Posts

Hei,

 

jeg skal nå begynne å skrive bacheloroppgaven i sykepleie. Har valgt en problemstilling fra psykiatrien, men er litt usikker på om den blir for "stor". Min foreløpige problemstilling er:

 

Hvordan må sykepleieren jobbe for å oppnå en god relasjon med den psykotiske pasienten? hvordan oppnå kontakt og tillit hos den psykotiske pasienten.

Som sagt er nok ikke dette den endelige problemstillingen.

 

Innspill noen?

Link to comment
Share on other sites

Hei!

 

Jeg er ingen ekspert på problemstillinger, men kan prøve meg:) Er begge setningene problemstillingen? Isåfall synes jeg du skal holde deg til en av de. da kan evt ha den første som problemstilling, så kan du skrive i innledningskapitelet at du vil fokusere på kontakt og tillit (kanskje kommunikasjon). Eller du kan flette de sammen. Jeg ville kanskje ha kuttet ut eller bytta ordet jobbe med noe annet. Også ordet MÅ er litt bestemt. Da høres det ut som det ikke er andre måter å gjøre det på. Kanskje er KAN bedre.

 

Eks: Hvordan kan sykpleieren oppnå kontakt og tillit hos pasienter med psykose?

Eks: Hvordan kan sykpleieren oppnå god relasjon med den psykotiske pasient?

 

Jeg skriver om alzheimer på min bachelor. Husket de sa at vi skulle skrive "pasienter med alzheimer sykdom" og ikke "alzheimerpasienter". Husker ikke helt grunnen til dette, men pasienter med alzheimer høres nok litt finere og snillere ut.

 

Vend og vri litt på problemstillingen, så blir det bra. Du har et godt utgangspunkt!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

Privacy Policy