Jump to content
Sykepleiediskusjon

Heltid eller deltid, godt voksen


Guest Anita

Recommended Posts

Guest Anita

Hei

Jeg er 41 år og har to barn på 10 og 14.

Etter 20 år i mediebransjen, ønsker jeg å gjøre noe nytt, og noe som jeg er svært interessert i.

 

Jeg har behov for å kunne jobbe noe, da vi ikke klarer oss på én inntekt.

Deltidsstudiene går over fire år, og utgjør cirka 75 % studier.

Derimot er prakisperiodene på 100 %, og disse utgjør cirka halvparten av studiene.

 

Etter hva jeg kan forstå, vil det være flere praksisperioder (én ekstra, på 8 uker) på deltidsstudiet.

Har jeg forstått dette riktig? (Gjelder deltid ved HiO)

 

Da ser det for meg ut som det prosentmessig vil skille ganske lite mellom heltid og deltid, ettersom så mye er praksis.

Jeg vil gjerne komme ut igjen i 100 % inntektsgivende arbeid så fort som mulig, og tror kanskje det er lurt å ta heltid?

 

Men; siden jeg er godt voksen, så har jeg kanskje flest jevnaldrende medstudenter på deltid?

Det er ikke så viktig, men det er jo alltid hyggelig å få nye venner innen et nytt fagfelt.

 

Noen som har noe kunnskaper eller erfaringer med dette?

 

Takk for hjelpen!

Link to comment
Share on other sites

Hei.. Jeg er en kvinne på 30 som studerer på heltid og er veldig fornøyd med det. Jeg har medstudenter i alle aldre, inkludert mange voksne og etablerte som deg. Du har rett i at det prosentmessig skiller lite mellom deltid og heltidsstudiet. Du vil få litt mere fri i ukedagene på deltidsstudiet, men det er ikke så mye som skiller.. Jeg jobber annenhver helg i kommunen og får en liten ekstra inntekt som hjelper på.. Jeg kan ikke si så mye om forskjeller i praksisperioder, da jeg går på HIØ.. Men her er løpet for heltid og deltid det samme når det gjelder praksisperioder. Lykke til med valget ditt :)

Link to comment
Share on other sites

Guest Anita

Hei.. Jeg er en kvinne på 30 som studerer på heltid og er veldig fornøyd med det. Jeg har medstudenter i alle aldre, inkludert mange voksne og etablerte som deg. Du har rett i at det prosentmessig skiller lite mellom deltid og heltidsstudiet. Du vil få litt mere fri i ukedagene på deltidsstudiet, men det er ikke så mye som skiller.. Jeg jobber annenhver helg i kommunen og får en liten ekstra inntekt som hjelper på.. Jeg kan ikke si så mye om forskjeller i praksisperioder, da jeg går på HIØ.. Men her er løpet for heltid og deltid det samme når det gjelder praksisperioder. Lykke til med valget ditt :)

 

 

Takk for svar!

 

Ja, man kan kanske tjene litt ekstra på å jobbe noen helgevakter.

 

Samtidig vil jeg jo ikke gå glipp av tid med barna, de bor jo ikke hjemme så lenge...;-)

 

Hm...har egentlig mest lyst til å bli ferdig på tre år, dvs heltid.

 

Igjen, takk for råd!

 

:-) Anita

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

Privacy Policy