Jump to content
Sykepleiediskusjon

Suturer


Guest sykepleierstudent

Recommended Posts

Guest sykepleierstudent

Hei!

 

Fikk i dag prøve meg på suturering. Har hørt at det er greit at sykepleiere lærer seg dette da legen ikke alltids er den som syr sårene på f.eks. legevakten. Er det noen andre som har denne kunnskapen og har fått praktisert dette? Evt. i hvilke situasjoner? :)

Link to comment
Share on other sites

  • 8 months later...
Guest Jenny

Så spennende! Holder på med fagbrevet nå i helsefag(og studiekompetanse), og planlegger å bli sykepleier. :) Nå ble jeg bare enda mer giret når du sier sykepleiere kan sy, jeg har alltid tenkt det var en legeoppgave. :)

Men, jeg har nok ingen kunnskaper om dette.. ;) Men veldig spennende at du fikk gjøre det!

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Vi lærte dette på sykepleierstudiet fordi som du sier legen har ikke alltid tid til det selv, spesielt på legevakt. Men vi lærte det også fordi det da ville være mye lettere å skjønne hvordan de skal tas opp igjen, noe det stortsett er oss sykepleiere som gjør.

Jeg har ikke fått praktisert det selv, men kan se for meg at det kan bli aktuelt i førstehjelpssituasjoner der det er langt til lege f.eks hyttetur. Det var også en situasjon lærer på studiet foreslo som en mulighet.

Det er nok mest aktuelt og kunne for de som jobber med akuttmedisin og legevakt vil jeg tro. :)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

Privacy Policy