Jump to content
Sykepleiediskusjon

Sliter i jobben.


Opodia

Recommended Posts

Jeg har nettopp fått meg ny jobb som nattevakt. Er alene, men kan få litt hjelp av en annen avdeling. Det er avtalt. Jeg fikk ingen opplæring før jeg begynte og har problemer med å få hjelp fra de jeg kunne be om hjelp fra. Den hjelpen jeg vanligvis trenger er dobbelkontroll av iv/im og narko preparater. De er ikke glade for dette og sier det ikke er vanlig praksis der og at jeg er den eneste som gjør dette. Jeg har sagt ifra til sjefen min, men det ser ikke ut til å bli bedre. Har mest lyst å slutte. Jeg orker ikke å ta den kampen når jeg er helt ny i tillegg. Det som er trist er at jeg tror jeg hadde trivdes i jobben visst disse tingene hadde vært i orden.

 

Jeg hadde lenge tenkt å forlate sykepleieryrket fordi jeg ikke fant et sted jeg likte meg, jeg fikk tilbake håpet da jeg kom hit men nå vet jeg ikke mer... Noen råd? Hva gjør jeg?

Link to comment
Share on other sites

Guest cathrine f

Antar at det er en farmasøyt tilknyttet på en eller annen måte til der du er? De skal jo følge opp med blant annet narkotikaregnskap og har vel noe å si når det gjelder dobbeltsignering? Er det skrevne retningslinjer? Det er ikke ok når du opplever det sånn, det er nok feil som gjøres med medisiner og dobbeltkontroll i hvert fall på narkotikaprep. og iv burde være et minimum eller? Håper det ordner seg!

Link to comment
Share on other sites

På min jobb er det ingen andre sykepleiere å spørre om dobbeltkontroll på natta. Jeg må bare stole på meg selv, for noe annet er faktisk ikke praktisk mulig.

Uttak av A og B - preparater kan jeg evt be hjelpepleier om å signere sammen med meg, men gjør det sjeldent.

 

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

Privacy Policy