Jump to content
Sykepleiediskusjon

Sykepleier og barn


Guest Kristina

Recommended Posts

Guest Kristina

Hei. Jeg er 20 år og har en sønn på 3 år. Jeg har alltid hatt lyst til å bli barnesykepleier, men er usikker på om jobbtidene vil passe meg? Jeg er alenemor for sønnen min og vil derfor ikke jobbe så altfor mye natt. Går dette? Er det noe regel for dette?

Takk for svar!

Link to comment
Share on other sites

Hei! Ved barneklinikken på St Olavs hospital er det hvertfall vanlig at alle jobber tredelt turnus (dag, kveld og natt), med unntak av de som har ren natt-stilling. På en 100% stilling måtte man ha 7 nattevakter i løpet av et halv år. Men jeg ville jo tro at arbeidsgiverne er medgjørlige når det er gode grunner for at du ikke kan jobbe natt. Det er også ønsketurnus, slik at det det går jo an å ønske seg færre nattevakter, det kan jo være at noen ønsker seg flere slik at det løser seg på den måten også :)

Link to comment
Share on other sites

Mitt inntrykk (fra flere avdelinger) er at det kan bli vanskelig. På de stedene jeg har erfaring fra varierer det veldig hvor mye arbeidsgiver er villig til å tilrettelegge, og om det i det hele tatt lar seg gjøre. På de avdelingene jeg har vært har man i en 100% stilling hatt 7 nattevakter ila. en 12 ukers periode. Man ansettes som regel i en tredelt turnus (eller evt. nattstilling som Nuna sier), og min erfaring er at det skal en legeattest til for å få slippe nattevakter.

Nå vet jeg ingenting om din situasjon annet enn det du skriver her, men vil tippe at kveldsjobbing vil gi store utfordringer det og? Isåfall er dessverre ikke sykepleier noe jeg ville anbefalt deg akkurat nå - med tanke på arbeidstidene, men kanskje du har mulighet til å vente noen år? Det er jo et supert yrke, men som alenemor til en liten en kan det bli veldig utfordrende tror jeg.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

Privacy Policy