Guest nurse89 Posted October 15, 2014 Report Share Posted October 15, 2014 Hei. Er sykepleier og jobber i hjemmesykepleien. Er sjeldent syk og borte fra jobb. I går hadde jeg senvakt og kjente før vakta at jeg var litt forkjøla. Jeg har student så følte jeg måtte stille opp. I løpet av vakta ble jeg mer snufsete, nøys, hadde litt rennende øyne og hodeverk. Ved vaktslutt kjentes hodet som at det skulle eksplodere og verket veldig. Da ga jeg beskjed til nattevakt at jeg ikke kom på vakt i dag tidlig. Da jeg kom hjem verket hode då mye at jeg holdt på å kaste opp. Tok smertestillende og det gav seg etter en stund. I dag tidlig var jeg mye bedre men fortsatt forkjøla. Vet det var riktig å være hjemme nen føler fortsatt dårlig samvittighet. Også er jeg usikker ang morgendagen..har tidligvakt..kan jo hende jeg er helt bra i morgen..men hva om jeg ikke er det..tror ikke jeg klarer å ringe kun 1 time før vakta for å si jeg er syk..trenger råd fra dere Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pinnsvinet Posted October 15, 2014 Report Share Posted October 15, 2014 Hei!Ikke noe særlig å være syk eller ikke i form. Nå er jeg bare student, men høres ikke ut som du er en som er ofte borte fra jobb, så tror du bare kan være hjemme med god samvittighet. Jeg synes det høres mest logisk og fornuftig ut å bli hjemme til man er frisk, i stedet for å gå på jobb og kanskje gjøre en ikke fullt så god jobb fordi man ikke er i form. God bedring Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
santi Posted October 16, 2014 Report Share Posted October 16, 2014 Og hilsen en som ble syk av at andre ansatte som kom på jobb før de var friske igjen, så hold deg hjemme en dag ekstra! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
CONSI Posted October 24, 2014 Report Share Posted October 24, 2014 Ingenting å ha dårlig samvittighet for. Arbeidsgiver kommer ikke å takker deg for at du er på jobb når du er syk. Det eneste du får er vel en snøskulptur som smelter til våren... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts