Jump to content
Sykepleiediskusjon

Noen med erfaring fra UiN?


toffus

Recommended Posts

Hei!

Da er det atter en gang kommet den tiden på året hvor man skal bestemme seg for skole. Jeg står mellom Lovisenberg som har et godt rykte, og UiN. Jeg er veldig glad i Nordland, og derfor ser jeg litt på Bodø (pluss at det ser ut til at leieprisene er litt lavere i Bodø enn Oslo.) Er det noen som har noen erfaring fra denne skolen? Hvordan er studentmiljøet?

 

Takker for alle svar! :lol:

Link to comment
Share on other sites

Hei!

Jeg går 3. året sykepleien på UiN Campus Helgeland, så vet ikke om det er helt relevant for det du spør om - men noe erfaring rundt UiN i sin helhet føler jeg at jeg har. Først og fremst : Jeg er også "søring", og hadde samme grunnlag som deg for å flytte nordover. Hva er det å ikke sette pris på ved Nordland? Jeg stortrives! Har ikke angret en eneste dag.

Det første jeg vil nevne rent praktisk ift avd. Bodø, er at veldig mange tilflyttende som ikke har barn må i fjernpraksis. Da kommer man ofte til Mo i Rana. Og her er det jeg studerer. Dette betyr at kan ende opp med å ha halve studiet ditt spredt ut over Helgeland. Både Mosjøen, Sandnessjøen og Mo i Rana. Det er faktisk noen bodøstudenter som har valgt å flytte hele studiet sitt hit.

 

Jeg vil avertere av hele mitt hjerte for UiN Campus Helgeland. Det er et splitter nytt universitet - som har mindre kull. Vi har ca 45 studenter pr kull, mens de har ca 90 i Bodø. Det er et veldig godt studentmiljø her, og en har tettere kontakt med sine forelesere/emneansvarlige og veiledere. Jeg anbefaler det rett og slett av hele mitt hjerte :)

 

Da fikk du ihvertfall litt innput fra en annen "søring" som valgte å ta sykepleierstudiet ved UiN :)

Håper du fikk noe ut av det.

 

Lykke til!

Link to comment
Share on other sites

Studentmiljøet vil nokk ikke være det samme som i Oslo, men det er regelmessige arrangementer for studenter. Det har såklart mye å si hva du gjør det til selv. Bodø er også (åpenbart) en mye mindre by en Oslo, med alt det bringer med seg.

 

Når det er sagt er jeg fornøyd med tiden min her i Bodø. Studiet i seg selv er også bra (men vær forberedt på at UiN sender studenter ut i praksis så langt som til Lofoten og Vesterålen (og rundt omkring i salten, opptil 4-5 timer unna Bodø by.) Det er ingen garantier for at du vil få praksisplasser i Bodø. Mitt kull går nå ut i praksis i spesialisthelsetjenesten i April, og skal da ikke tilbake til skolen før Januar 2016. Det er flere i kullet mitt som blir nødt til å si opp sin boplass i Bodø for å flytte til praksisstedet, og må finne seg nytt sted når de kommer tilbake.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

Privacy Policy