Jump to content
Sykepleiediskusjon

Topp 5 sykepleieutdanninger


Guest Kaja

Recommended Posts

Guest Kaja

Lovisenberg og Diakonhjemmet troner som oftest øverst for sykepleiestudenteres og arbeidsgiveres førstevalg ser det ut til, og det er sikkert ikke uten grunn.

Men for oss "andre" som ikke kommer inn der, hva er de "nest beste" skolene, for dere som føler dere har litt grunnlag for å uttale dere? :)

Link to comment
Share on other sites

Ein av grunnane til at Lovisenberg og diakonhjemmet trone øverst, er nok og pga at dei ligge for eks i Oslo, Bergen osv.. Dei trone ikkje øverst på dei mindre plassane.. Det og vanskelig å komma inn på spl i trondheim.. Så det har nok meir med kor skulen ligge, ikkje nødvendigvis kor god an e :)

Men når eg søkte på skule, så snakka eg masse med tidligare og nåverande studentar, og spurte om ka som va bra og dårlig osv.. For meg så blei det UiA som trona øverst, Grimstad sida dei har så å sei heilt ny klinikklab :) Eg kan anbefala UiA :)

Link to comment
Share on other sites

Guest Ole Morten

HIHM eller høgskolen i hedmark avd Elverum ligger på topp nå i 2015, er også den sykepleierhøgskolen med lavest strykprosent.

Oslo og Gjøvik ligger øverst og har flest stryk elver innen sykepleie studie.

Studerte der selv, en fantastisk skole, flinke lærere og en fin by.

Link to comment
Share on other sites

Guest Kaja

Jeg synes ikke strykprosent gir et godt bilde. Kan ha med at skolene vurderer ulikt. Snillere/strengere på karakteren. Har jo selv hørt at selv om Oslo og Gjøvik har høyest strykprosent, virker studentene fra Osloskolene og Gjøvik ettertraktet.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

Privacy Policy