Jump to content
Sykepleiediskusjon

oppdatering for "utdatert" sykepleier


snømann

Recommended Posts

Hei!

 

Var nyutdannet sykepleier for ca 10 år siden. Av diverse årsaker ble jeg kun en kort periode i arbeid, men ønsker nå å prøve igjen. Tenker det har skjedd mange endringer faglig siden jeg tok min utdannelse og ønsker å bli litt oppdatert. Finnes det kurs eller lignende, eller er det bare å be om ekstra opplæring på arbeidsplassen ? Noen andre som har begynt å jobbe igjen etter flere år ut av arbeidslivet ?

Link to comment
Share on other sites

Hei!

Jeg regner med du kommer til å få opplæring og relevante kurs når du begynner i jobb som sykepleier. I tillegg kan det jo være greit å lese litt på egen hånd, og da gjerne det som er mest relevant for den jobben du skal begynne i. Generelt kan det være greit å oppdatere seg på aktuelle prosedyrer, grunnleggende anatomi og sykdomslære og evt. medikamenthåndtering. I tillegg kan det være kjekt å følge med på f.eks sykepleien.no for å holde seg litt faglig oppdatert. Ønsker deg lykke til :-)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Hei, jeg er selv en utdatert sykepleier , Pga har vært hjemme med barn en god del år. Har du begynt å jobbe enda? Hvor jobber du Evt? Det er det jeg tenker mye på hvor hører jeg hjemme liksom, Har tidligere erfaring både fra sykehjem og sykehus. Men er så mage år siden,For min del blir det en deltidsstilling på natt eller kun dag/kveld. Noen gode tips på hvor man bør begynne når man er rusten i faget?

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

Privacy Policy