Jump to content
Sykepleiediskusjon

Refleksjonsnotat - Sykehuspraksis


Guest Mie

Recommended Posts

Hei!

Er for tiden i praksis på sykehus, barn- og ungdomsavdelingen. Har snart seminar på skolen og må derfor skrive et refleksjonsnotat. Men føler ikke at jeg har opplevd noe veldig "spesielt" enda, så står egentlig fast.
Noen ideer? Hva har evt dere skrevet refleksjonsnotat om fra sykehuspraksis? :)

Link to comment
Share on other sites

Hei!

Jeg vet ikke med deg, men jeg liker veldig godt å skrive refleksjonsnotat, det er alltid noe å skrive om, dersom man bare tenker seg godt nok om. Ikke tenk så vanskelig. Du trenger ikke skrive om en situasjon der pasienten står sentralt. Jeg har skrevet refleksjonsnotat om ganske ulike situasjoner. Hva med en kontaktsykepleier (eller annet personal) som gjør jobben sin utrolig godt? F. eks en sykepleier som har utrolig god kommunikasjon med en av pasientene, hvorfor? Hva gjør hun/han i denne situasjonen? Det kan også være en situasjon der du føler at du har mestret noe, hva gjorde du egentlig, og hvilken betydning hadde dette for deg/pasienten? På avdelingen du er på er det nok også et tett samarbeid mellom personalet og foreldre, er det noe du kan reflektere om der? Har noen av foreldrene vært frustrert? Hvorfor var de det? Gjorde du noe for lette situasjonen?

 

Håper dette kan hjelpe deg på veien til refleksjonsnotatet :-) Lykke til i praksis!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

Privacy Policy