Jump to content
Sykepleiediskusjon

Usikker!


allim

Recommended Posts

Jeg har arbeidet i psykiatrien siden jeg var ferdigutdannet for 10 år siden og vurderer nå å søke på medisinsk avdeling. For å prøve noe nytt. Er så redd for at jeg ikke skal få til prosedyrer eller henge med i den stressende hverdagen. Tror en nyutdannet sykepleier har mer kunnskap og bedre ferdigheter i prosedyrer enn meg. Og det er kanskje litt flaut. Men samtidig er jeg veldig lærevillig og tar utfordringer hvis jeg har god støtte rundt meg. Kjenner mine begrensninger så ville aldri gjort noe jeg er usikker på uten noen rundt meg. Men er da redd jeg blir sånn masete, også har Ikke andre sykepleiere tid til å hjelpe/lære meg prosedyrer osv ? Noen flere med lignende erfaringer, eller tips/råd?

Link to comment
Share on other sites

Om du vil prøve deg innen somatikk synes jeg du skal hoppe i det! Du får jo opplæring og tror de fleste vil ha forståelse for at du er litt rusten på prosedyrer etter mange år i psykiatrien. Er det noen spesiell medisinsk avdeling du tenker på? Man kan fint lese seg litt opp på disgnoser og vanlige behandlingsmetoder og hvilke prosedyrer som er mest aktuelle. Jeg jobber på hjertekirurgisk intensiv, men hadde følt meg rimelig grønn om jeg hadde bytta til en nevrologisk avdeling, man må tåle en periode hvor man kanskje ikke har kontroll på alt, men etterhvert blir man god på sitt felt ;)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Jeg har arbeidet i psykiatrien siden jeg var ferdigutdannet for 10 år siden og vurderer nå å søke på medisinsk avdeling. For å prøve noe nytt. Er så redd for at jeg ikke skal få til prosedyrer eller henge med i den stressende hverdagen. Tror en nyutdannet sykepleier har mer kunnskap og bedre ferdigheter i prosedyrer enn meg. Og det er kanskje litt flaut. Men samtidig er jeg veldig lærevillig og tar utfordringer hvis jeg har god støtte rundt meg. Kjenner mine begrensninger så ville aldri gjort noe jeg er usikker på uten noen rundt meg. Men er da redd jeg blir sånn masete, også har Ikke andre sykepleiere tid til å hjelpe/lære meg prosedyrer osv ? Noen flere med lignende erfaringer, eller tips/råd?

 

Jeg ville ha hoppet i det! Så lenge du er lærevillig og positiv går nok det bra, du kan i tillegg bruke tid på å lese deg opp på relevante prosedyrer og observasjoner etc. i forkant og underveis i jobben for å få mer trygghet i somatikken.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

Privacy Policy