Jump to content
Sykepleiediskusjon

SYKEPLEIERE PÅ VILLSPOR ? IKKE VET JEG - DØM SELV


Guest Guillermo

Recommended Posts

Guest Guillermo

En sykepleier skal fullføre sitt påbegynt arbeid og ikke la hjelpepleier som kommer på jobb overta det hun ikke har fullført.

 

Hjelpepleier kom på jobb fikk ingen rapport eller beskjeder, hun ventet på kontoret , sykepleierne snakket et utalandsk språk. Etter 10 minutter så ringer det Alarm og jeg får beskjed – Gå å ta pasienten som er på do, du er på jobb. Jeg skal dra snart, enda det er 10 minutter igjen.

 

Det er 3 personer som har vakt fram til 15:00, den ene har allerede fått beskjed at hun kan bare gå, før hennes vakt skifte er over, mens de to andre bare sitter på kontoret.

 

Man skal ikke forlate en bruker, lenge og alene på badet, Dette bør en kvalifisert sykepleier vite, dette har vi også snakket om på avdelings møter.
Man starter med å la bruker være alene for å ta seg en pause, røyk, stelle andre og nå, går man over til å la andre i vaktskiftet ta over en bruker som blir forlatt alene på badet. Dette er et resultat at man ikke følger opp som etikk eller respekt.
Disse valgene angår brukere og kollegaer. Viser man respekt, Tar man ansvar, forstår man situasjonen eller prøver man å lure deg unna.

En må fullføre sitt arbeid, følge prosedyrer og vise yrkesstolthet.

Ingen rapport, elendig kommunikasjon, utnytting av personell er ikke samarbeid.

Samarbeid er et resultat av god kvalifisert arbeid mellom to parter.

Hjelpepleier velger å legge inn et avvik og informerer om det så de vet hva hun tenker .og det blir en rabalder uten like, sykepleierne samler seg mot hjelpepleier og bekrefter at hjelpepleiere ikke skal ha rapport og ikke har kompetanse , hun må gjøre som de sier.
Hun svarer med at det er brukeren hun er bekymret for , og ikke hva personellet har av kompetanse og trekker seg tilbake

 

Link to comment
Share on other sites

 

 

.

 

Slik jeg ser det, er det trakassering i tillegg . godt noen setter ned foten i helsevesenet , gjør man det ikke fra bunnen av blir det heller ikke gjort .
Pasienten er første valg helt klart,

på tide å komme seg ned fra hesten var det en som sa :)

 

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

Privacy Policy