Jump to content
Sykepleiediskusjon

Dere som har / hadde 100% stilling og søkte på sykepleien


Shania

Recommended Posts

Hei!

Neste år, i februar, så skal jeg søke meg inn på sykepleien. Jeg er på det tidspunktet 35 år med 100% jobb. Jeg hr forhørt meg litt med universitetet om hvordan prosessen er i forhold til søknad på sykepleierstudiet, svar og skolestart. Jeg har tre måneders oppsigelsestid der jeg jobber pr dags dato, og jeg kjenner at jeg har lite lyst til å si opp stillingen min i tilfelle jeg ikke skulle komme inn på studiet. Det er mange som sier "Ja ja, det er den risiko du må ta". Jeg føler at den risikoen er stor å ta med to barn, hund, huslån og samboer. Og med dagens jobbmarked i Rogaland, så er det ikke flust med jobber.

Jeg har selvfølgelig tenkt å ta en prat med min leder om dette, om hva jeg skal gjøre, og om det kan løses på en måte som gagner begge to. Jeg har tenkt på muligheten for eventuelt, hvis jeg får svar med en gang (juli) å si opp, jobbe den første måneden, så en måneds ulønnet permisjon og siste bruke 5 ukers ferie. Da har de tre månedene gått opp i opp. Men hvis jeg ikke kommer inn med en gang, står på en venteliste som kan si at jeg har sjans for å komme inn (da snakker jeg ikke om å stå som nr 30 på ventelista), men kanskje som nr 5-7, da må jeg jo vente helt til den dagen jeg eventuelt får et tilbud. Med andre ord, jeg kan ikke si opp jobben min før jeg vet garantert at jeg kommer inn, og at jeg kan søke om stipend, lån og ekstravakter på sykehuset.

 

Hvordan har dere løst denne, dere som er så og si i min situasjon?

Link to comment
Share on other sites

Guest Scopus

Vet at en venninne søkte om tidlig opptak på samordna opptak og fikk dette innvilget grunnet oppsigelsestid på jobben, men litt usikker på om dette vil hjelpe deg?

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Det vil nok dessverre ikke hjelpe meg. I og med jeg skal ha 3 eksamener våren 2017, så dermed er jeg ikke ferdig med alle karakteren innen man kan søke om tidlig opptak.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

Privacy Policy