Jump to content
Sykepleiediskusjon

Sykepleien Førde høst 2016


Guest snartstudent

Recommended Posts

Guest snartstudent

Hei! Jeg har søkt sykepleien i Førde til høsten og har mange tanker og spm om studietiden i Førde, men også om hvordan det er å være sykepleie student. Jeg ønsker at dette kan være et forum der vi kan komme med spm, råd og tanker om det å starte på sykepleien. Om det er noen som også har søkt i Førde, så lurer jeg på hva dere tenker om karaktersnittet for å komme da det er 65% flere søkere i år.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Hei! Eg er nyleg ferdig utdanna, og har gått 3 år i Førde. Fantastisk flinke lærarar, særlig på 1. året. Sjølvsagt er det også nokon som absolutt ikkje burde vore lærarar og er regelrett gørrkjedlige å høyre på, men desse har meir undervisning i 2., og spesielt 3. året. Her gjelder det å følge med i timane for å seie det sånn!

 

Om du ikkje er frå Førde og ikkje kjenner så mange der, så anbefaler eg deg å bli SIF-medlem, og gjerne vere med på å styre arrangementer.

 

Ellers er Førde ein stygg by (som har blitt mykje finare med åra), med gode shoppingmuligheter, fleire treningssenter og mange fine fjellturar i området. Førde har eigen hundeklubb dersom du har hund (gratis mandagstreninger med instruktør på festplassen kl 18/19), billig (gratis?) svømming i Førdehuset, kinosal, innandørs sandvolleyballbane og mykje meir. Er du interessert i rafting, har ein og Jølster Rafting 15-20 minutt frå Førde. Festlokale har ein Akutten (for studenter ved HiSF), Træskeverket, Den Gamle Nabo og Pikant.

 

Når det kjem til søkartala, så er det heilt vanvittig. Men det gjenspegler jo igjen det at Førde er ein attraktiv by å studere i, med godt studentmiljø.

Link to comment
Share on other sites

Hei tusen takk for flott svar! Nå er det jo ikke så lenge til vi får vite hovedopptaket, det blir interessant å se hva det nye karaktersnittet blir, men tror dere det vil øke med flere poeng (2-3)? Også lurte jeg på om det er noe i Anatomi, fysiologi og mikrobiologi, som er lurt å se på før skolestart?

Link to comment
Share on other sites

Har ingen ide om kva det nye karaktersnittet blir. Har ikkje fulgt med på det. Lærarane går nøye gjennom både anatomi og mikrobiologi mm. Mest sannsynlig får dåkke eit kompendium som dåkke arbeider ut i frå, det fekk vi. Men det skadar jo ikkje å begynne å pugge muskler og skjelett på latin :P Det vil dåkke garantert få noko av på anatomieksamen.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

Privacy Policy