Jump to content
Sykepleiediskusjon

Diakonova vs HiOA, studieløp/praksissteder/div


Rodeløkka

Recommended Posts

Hei!

 

Fikk nettopp beskjed om at jeg har hoppet opp fra HiOA til Diakonova i studiesøknaden min, og lurer på et par ting. Jeg har uansett reservert studieplassen ett år fordi jeg er gravid med termin nå mot jul, og kommer til å gjøre det samme på Diakonova.

 

Jeg gikk nesten hele første semester på Diakonhjemmet i fjor, og var egentlig svært lite fornøyd med selve utdanningen og skolehverdagen tross det gode ryktet (det er skrevet noe om det av andre tidligere i vår/sommer her). Måtte hoppe av til jul av familiære grunner. Valgte å ikke ha Diakonhjemmet på søkerlista i år.

 

Har ikke akkurat hørt gode greier om HiOAs sykepleierutdanning, men hvis Diakonova egentlig er noenlunde likt som Diakonhjemmet så tenker jeg at jeg like gjerne kan gå på HiOA dersom det rent praktiske er enklere å tilrettelegge i travle livssituasjoner.

 

Så hvilken skole er lurest å velge som småbarnsforelder med lite fleksible dager? Er det noen som feks er på andre- eller tredjeåret på Diakonova/HiOA, og vet hvordan utdanningen der er NÅ? Kan dere si noe om hvilke praksissteder de bruker, særlig førsteåret men gjerne også resten? De er ikke så detaljerte over telefon, disse studiestedene. Og si gjerne noe om hvordan skoledagene stort sett er i lengde? Det veier tungt at skolen er relativt sentrumsnær, men det er jo både Diakonova og HiOA.

 

Er interessert i både positive og negative erfaringer, men kanskje særlig de positive siden det ikke er dem man oftest hører i slike sammenhenger.

 

Jeg vet at HiOA endret fagplanen for første klasse det kommende semesteret, med et mindre jagende/hektisk opplegg. Hvordan er det hos Diakonova?

 

Dette er den beste formuleringen jeg får til klokka halv sju om morgenen :-) Lang og litt kronglete. Håper det gir mening.

 

Setter pris på alle svar.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

Privacy Policy