Jump to content
Sykepleiediskusjon

Usikker på framtiden - takke ja til fast jobb?


Guest janne

Recommended Posts

Jeg er sykepleiestudent på tredje året, som sitter og grubler på hva jeg skal gjøre når jeg er ferdig til våren. Jeg har fått noen hint fra nåværende arbeidsgiver og nåværende praksisplass at de gjerne vil at jeg skal begynne å jobbe der, dette er også jobber jeg gjerne kunne tenkt meg. Men så er jeg og samboeren litt i tenkeboksen angående om vi skal bli boende her vi bor nå, eller om vi skal flytte til en annen del av landet. Vi ønsker også å få barn nummer to om ikke så alt for lenge.

 

Dilemmaet mitt blir derfor: Skal jeg søke på, og evt. takke ja, til en fast stilling neste sommer dersom vi fremdeles ikke har bestemt oss? Sannsynligheten for at jeg raskt blir gravid/allerede er gravid er stor, og i tillegg kan jeg ende opp med å si opp allerede i permisjonen/etter kort tid for å flytte. Jeg kommer til å ha så samvittighetskvaler pga dette at det blir vanskelig for meg å gjennomføre et jobbintervju uten å si noe om det...

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror jeg hadde både søkt på, og takket ja, til jobben om jeg var deg. Faste jobber vokser ikke på trær når man er nyutdannet, og jeg tenker at det er lov å være litt "egoistisk". Da har du den tryggheten som følger med å ha en fast inntekt. Alle arbeidsgivere vet at det er en "risiko" å ansette kvinner i fertil alder, det er rett og slett sånn det er. Om du skulle være gravid ved slutten av studiet, eller bli det innen kort tid etter, så er ikke det noe unaturlig. Lykke til :)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

Privacy Policy