Jump to content
Sykepleiediskusjon

Redd for ikke å bestå praksis.


Guest Mia

Recommended Posts

Jeg er i praksis nå, Første års student i sykehjem. Jeg vært det omtrent en uke. I dag jobbet jeg dag, på kvelden ble jeg oppringt fordi jeg hadde glemt å registrere en pasient som hadde kateter sin urinmengde og observasjoner når jeg tømte urinposen. Jeg beklaget selvfølgelig og sa la meg helt flat. Vet jo at dette skal rapporteres... Jeg ble bedt om å tømme posen, men glemte helt å registrere noe som helst etterpå. Ingen spurte meg heller. Jeg vet det er mitt ansvar å huske men jeg fikk regelrett kjeft av en meget sur hjelpepleier på telefonen og er nå redd for ikke å bestå praksis... er dette nok til at jeg ikke består? * lei meg*

Link to comment
Share on other sites

Nei det er ikke nok til å stryke praksis! Det er faktisk ikke selvsagt at man i alle tilfeller skal måle diurese. Det er ikke alltid indikasjon for det. Synes dette høres ut som mangelfull oppfølging fra praksisstedet.

 

En hjelpepleier som ringer og kjefter på en 1. Års student etter arbeidstid burde bli kalt inn på teppet spør du meg!! Forkastelig.

Link to comment
Share on other sites

Tusen takk dere! :-) føler meg litt bedre nå, ble veldig lei meg i går... men godt å høre dere ikke tror det er nok til å stryke. Jeg vil jo gjerne bli sykepleier. ;-)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

Privacy Policy