Guest Viga Posted December 7, 2016 Report Share Posted December 7, 2016 Hei, jeg er usikker på hvordan jeg skal prioritere følgende dataer fra min case. Jeg har kommet frem til denne prioriteringen. Høres det fornuftig ut? Jeg velger først og fremst respirasjon fordi en respirasjons frekvens på 19/min er alvorlig. Respirasjon: Respirasjonsfrekvens på 19/min. Pasienten har smerter i brystet ved hosting. Slim i halsen og det kan høre surklete respirasjonslyder Væskebalanse: Pasienten har drukket 100 ml væske det siste døgnet og det tyder på dehydrering. Hun har konsentrert urin. Sirkulasjon: Blodtrykket er 100/62 og pulsen 84/min. Hudn er rød, svett og varm, er svimmel ved morgenstell. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kantarell Posted December 8, 2016 Report Share Posted December 8, 2016 Kvifor tenker du at reps.frekvens på 19 er alvorlig? http://omhelse.com/menneskelige-kroppen-systemer/normal-respirasjonsfrekvens.php Eg tenker at 100 ml væske på et døgn er viktigare å ta tak i. Har du fått info om pasienten er febril? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest guest 234 Posted December 8, 2016 Report Share Posted December 8, 2016 ja det er informert at hun 38.8 grad temperatur dette tror eg fordi jeg har fått samme oppgave og samme probleme Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kantarell Posted December 11, 2016 Report Share Posted December 11, 2016 RF på 19/min er ikkje spesiellt hurtig. Det er i øvre sjiktet for normalen, men eg vil ikkje karakterisere det som alvorlig.. Feber, surkling og smerter ved respirasjon ser eg på som meir alvorlig Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.