Jump to content
Sykepleiediskusjon

F1 og jobb i påska


bullvartine

Recommended Posts

Hei!

Vi er begynt i påsketurnus nå, men er litt usikker på om alt kan være riktig (den er ikke signert av andre enn avdelingslederen, vet jo det er vanlig at tillitsvalgt skal signere før vi begynner men nå er den ikke det da..)

Jeg skal jobbe påskehelga da det falt slik iflg grunnturnus, jobber fredag, lørdag, søndag og mandag. Trodde egentlig det var noe "lov mot" å jobbe så mange røddager etter hverander på turnus, er ikke alle de 4 dagene røde da? :huh: Som kompensajon har jeg fått fri 4 hvite dager (12. 13. 14. og 18.). Har ikke noe imot at det blir slik (får god tid å skrive hjemmeeksamen i aldring og eldreomsorg :D ) men vil gjerne vite at det går riktig for seg..

B)

 

ps det står feil i overskrifta, det står på turnus F6 på de fire fridagene jeg har fått....

Link to comment
Share on other sites

Tipper F1-dagen din står på torsdag 21. april da. Siden det er skjærtorsdag, så skal du ha en F5 (erstatningsfridag for den).

Det er også sånn at i løpet av påsketurnusen, skal du ikke jobbe mer enn halvparten av de røde dagene (søndager inkludert). Om så er tilfelle, har du krav på å ta ut F3-dag, dvs fridag på en søndag eller helligdag i løpet av påsketurnusen.

F6-dag har jeg aldri hørt om.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

Privacy Policy