Jump to content
Sykepleiediskusjon

Summativ vurdering


Sanka

Recommended Posts

Hei!

 

Går 1. året på sykepleien. Vi skal ha summativ vurdering (eksamen) nå. Oppgaveteksten går bare ut på at vi skal bruke visse kriterier og at vi skal henvise til minst 5 studieoppgaver fra fagmappene vi har jobbet med. Den skal også omhandle anatomi og fysiologi.

Jeg sliter veldig, for jeg aner ikke hvordan jeg skal gå frem..

De formelle kravene til oppgave oppsettet er ikke noe problem - de har jeg terpet inn fra dag 1.

Men uff. Skal jeg skrive "jeg har lært sånn og sånn" eller skal jeg gjenforklare det jeg har skrevet i de oppgavene jeg velger fra fagmappene og bare henvise til disse?

Jeg har aldri vært borti summativ vurdering, og vi får ikke noe veiledning fra lærer som går på dette.

 

Kan noen hjelpe meg og fortelle hvordan jeg skal begynne og legge opp oppgaven?

Den skal leveres sammen med del 2, 10. mai 2011, såp må begynne relativt fort :)

HÅPER PÅ RASKT SVAR! Takk på forhånd :)

Link to comment
Share on other sites

Stakkars deg :( Kan dessverre ikke hjelpe deg, jeg har aldri vært borte i den måten å skrive eksamen på i det hele tatt. Lykke til i alle fall!

kanskje vi forstår bedre hvis du sier litt mer om oppgaven?skjønte at du skal ta i bruk gamle oppg plus kriterier, men hva handler oppg mer om?

Link to comment
Share on other sites

Hei, og takk for svar!

Kanskje det hjelper og si litt om oppgaven ja :)

 

Oppgaven skal omhandle grunnleggende sykepleie og om anatomi / fysiologi.

Vi skal integrere minst 5 oppgaver vi har skrevet, samt hvilke andre temaer vi vil inkludere.

Vi har skrevet om alle grunnleggende behov, om etikk, legemidler, kommunikasjon osv.

 

Er det noen som har noen tips om hvordan jeg kan begynne?

Link to comment
Share on other sites

Hei, og takk for svar!

Kanskje det hjelper og si litt om oppgaven ja :)

 

Oppgaven skal omhandle grunnleggende sykepleie og om anatomi / fysiologi.

Vi skal integrere minst 5 oppgaver vi har skrevet, samt hvilke andre temaer vi vil inkludere.

Vi har skrevet om alle grunnleggende behov, om etikk, legemidler, kommunikasjon osv.

 

Er det noen som har noen tips om hvordan jeg kan begynne?

hmm, for eksempel skrive om hvordan man kan medikameter på en ansvarlig måte- forklare hvordan de type du velger virker(anatomi, fysio), viktigheten av kommuniksjon med pasient og personale ang det- pasients rettighet til å nekte å ta medisin, til info..(etikk), den type medesin du velger å skrive om og som kanskje påviker nyrer(eliminasjon), hva med bevirkninger på søvn eller beveglighet?

vet ik, men bare prøvde å tenke litt- er egnet,ig trøtt nå :P

lykke til

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

Privacy Policy