Jump to content
Sykepleiediskusjon

refleksjonsnotat 4 semester


Guest Monica

Recommended Posts

Guest Monica

Hei.

 

Jeg skal skrive refleksjons notat i medisinsk praksis og er litt tom for ideer. Finnes det noen gode råd eller tips til hva jeg kan konsentrere meg om? Går som regel greit å skrive notatet så fort jeg finner emne å skrive om.

 

Jeg har tenkt litt på å skrive om hvor grensen går for hvor bestemt man kan være i forhold til trening av pasienter på rehabiliterings avdeling. Man må være bestemt da hele poenget med oppholdet er rehabilitering og gjenopptrening. Men hvor går grensen? Har hatt opplevelser av sykepleiere som står over pasienten og sier: "det er ikke du som bestemmer, det er meg..." og det motsatte: "jaja, vil du ikke så vil du ikke...". Er dette en dum ting å skrive om??? tenkte jeg kunne dra inn litt om rett til selvbestemmelse og autonomi. Men er veldig usikker på emnet....

 

Råd mottas med takk :)

Link to comment
Share on other sites

Dette høres ut som et spennende refleksjonsnotat. Kanskje du reflektere over hvor grenser går fra motivasjon til pasientopplevd "tvang". Jeg kjenner igjen mye av det du skriver om fra egen arbeidserfaring. PS.. ingenting er dumt å skrive om, ved å reflektere skaffer vi sykepleiersutdenter oss ny læring. Lykke til :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Guest Monica

Dette høres ut som et spennende refleksjonsnotat. Kanskje du reflektere over hvor grenser går fra motivasjon til pasientopplevd "tvang". Jeg kjenner igjen mye av det du skriver om fra egen arbeidserfaring. PS.. ingenting er dumt å skrive om, ved å reflektere skaffer vi sykepleiersutdenter oss ny læring. Lykke til :rolleyes:

 

Ja da ender jeg vel opp med det :). Tusen takk for svar, tror forslaget ditt vil komme til nytte :)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

Privacy Policy