Jump to content
Sykepleiediskusjon

Noen som går deltid sykepleie på Diakonhjemmet?


Guest Marie

Recommended Posts

Guest Marie

Hei!

 

Jeg er 31 år, har en datter på 2 år og venter nr 2 i november.

Jeg har et sterkt ønske om å bli sykepleier og tenker å gå deltid på Diakonhjemmet.

Jeg ønsker å begynne i januar, men vet dette kan bli tøft med en nyfødt å ta vare på.

Derfor lurer jeg på om det er noen deltids studenter fra Diakonhjemmet her som kan svare meg på noen spørsmål:

- Når er første samling?

- Hvor mange samlinger er det første semester?

- Hvor lenge varer samlingene?

- Når i semesteret er det praksis ca i første semester.

Skal selvsagt ta kontakt med skolen også, men tenker det er greit med noen ærlige svar her fra studenter:-)

 

Har så utrolig lyst til å få til dette, så håper det kan gå på en eller annen måte:-)

 

Blir super gald for svar!!!

Link to comment
Share on other sites

Guest Guest

Jeg begynte der nå i januar i år. Første samlingen var i januar og gikk over to uker.

Første praksisen hadde vi nå i mars på 4 dager. Neste praksis blir til høsten en gang.

Har vært samlinger ca hver 6.- 7. uke. Samlingene varer 5 dager, untatt første samling som var som nevnt på to uker.

 

Det er en kjempe fin måte og studere på, og skolen og miljøet er kjempe bra.

Link to comment
Share on other sites

Jeg går deltidsutdanning hos Diakonhjemmet Høgskole, og skal straks ha avsluttende eksamen.

Det første halvåret hadde vi 4 uker til sammen med samlinger. Vi hadde en intropraksis som varte en uke, og så hadde vi sykehjempraksis til høsten igjen. Høsthalvåret hadde vi bare to samlinger. Skolen har forsøkt å legge til rette sånn at fredagene i samlingsukene ikke er nærværspliktige, slik at man kan velge om man vil være til stede, eller reise hjem. (Mange jobber helg).

 

Jeg synes det er en god skole, men vi som har gått deltid og befunnet oss ute i distriktene, langt unna skolen, har noen ganger følt oss litt glemt. Dog har vi fått til flotte resultater de fleste av oss, så vi har da lært det vi skal kunne fordi :)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

Privacy Policy