Jump to content
Sykepleiediskusjon

Tips til studie- og leseteknikker?


Recommended Posts

Hei hei.

 

Jeg skal begynne på sykepleierstudiet til høsten og lurte på om noen av dere har noen tips til leseteknikker?

 

Tenker på hvordan få best mulig ut av lesingen, tips til notatskriving og hvordan få mest mulig ut av disse. +++.

 

Hvordan forbereder dere dere til timer f.eks, leser dere gjennom hele pensum til den aktuelle timen eller går dere gjennom hovedpunktene?

 

Setter utrolig stor pris på svar :D

 

Benedicte

Link to comment
Share on other sites

Hei hei.

 

Jeg skal begynne på sykepleierstudiet til høsten og lurte på om noen av dere har noen tips til leseteknikker?

 

Tenker på hvordan få best mulig ut av lesingen, tips til notatskriving og hvordan få mest mulig ut av disse. +++.

 

Hvordan forbereder dere dere til timer f.eks, leser dere gjennom hele pensum til den aktuelle timen eller går dere gjennom hovedpunktene?

 

Setter utrolig stor pris på svar :D

 

Benedicte

 

Min erfaring er at jeg har mest utbytte av å lese gjennom pensum før hver forelesning (når det lar seg gjøre, obs stort pensum noen ganger). En annen ting som er veldig lurt, er å tilstrebe å overvære hver forelesning. Også er det alltid veldig lurt å ta notater i forelesningen, jo flere ganger du leser/skriver, jo mer sitter det! Lykke til med studiene til høsten :D

Link to comment
Share on other sites

Hei hei.. Jeg er selv student og har funnet ut hva som passer best for meg hverfall. :rolleyes:

 

Jeg har kjøpt meg en liten pc som er lett å ha i vesken, da kan jeg veldig enkelt få med meg notater fra undervisningen og det er oversiktlig å lese igjenom seinere.. har spart meg mye tid ved å skrive notatene inn med en gang.

 

Og hvertfall på min skole (tror ikke de har det samme opplegget over alt) så har vi en oppgave hefte som vi kan få kjøpt.. det er alfa omega.

 

og begynn tidlig å se på hvordan tidligere eksamner er satt opp for din kommer nok til å bli ganske lik, så da vet du hvertfall hva du trrenger å se etter på undervisnings timene..

 

lykke til på sykepleien.. :)

Link to comment
Share on other sites

Tusen takk for svar begge to :D

 

Men har tenkt litt på dette med pc på forelesningene, og dette er noe jeg brukte veldig mye på vgs, og funka veldig fint for meg, mtp notater ++

 

Så lurte jeg på om dere får lov til å bruke pc på alle forelesningene, blir det ikke veldig mye tikktakk og susing? Nå er det jo sikkert veldig forskjellig fra skole til skole da.

 

Men ellers tusen takk for supre tips :D

Link to comment
Share on other sites

Det er ikke mangen på de forelsningene jeg har gått på som bruker pc, 4 av 60 faktisk..

Men det er lov å være litt ego når en er student.. Det er din utdanning og du må finne ut hva som fungerer for deg.. Om andre misliker at du har pc i timen så får de heller ta å gi beskjed.. Det er ikke ditt problem.. :D

Bare ikke sitt og slå tastene gjennom bordet som det virker som enkelte prøver på.. :rolleyes: Det kan være litt plagsom.. :D

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

Privacy Policy