Jump to content
Sykepleiediskusjon

Medikamentmisbruk blant sykepleiere


Guest Guest

Recommended Posts

Skriver her da jeg synes det er riktigst å være anonym nå.

Jeg leste i sykepleien om medikamentmisbruk blant sykepleiere. Lurer på om det er mange her inne som har opplevd dette blant kollegaer.

Jeg har opplevd det og det var utrolig ubehagelig. Plutselig begynte det å forsvinne litt vel mye Paralgin Forte og Vival. Vi måtte begynne å telle og kvittere ut alle B preparater. Det som var så ubehagelig var at jeg følte alle skulte på hverandre.

Vi fant den berørte sykepleieren. Det var jo veldig leit for henne, men en lettelse for oss andre.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har også en kollega som har stjålet medisin over lengre tid, veldig ubehagelig. Jeg hadde byttet arbeid da det ble offentlig heldigvis må jeg si ikke gøy når man skal finne ut hvem som har gjort

Link to comment
Share on other sites

Jeg har opplevd det med en kollega,ja. Hun måtte gå på dagen etter å ha vært pilleruset på jobb.

Og senere, i løpet av en 4 mnds periode oppdaget jeg 4 avvik i narko-boka . A-preparater som bare var borte-vekk.

Deriblant et glass med 98 tabletter. I ettertid så teller vi opp narkoskapet hver uke for kontroll.

B-preparater har vi ikke telling/kontroll av, men burde nok hatt det.

 

Jeg ønsker meg video-overvåking av medisinrommet. For hver eneste gang det blir mangler så føler vi oss alle mistenkt og vi kan jo ikke bevise vår uskyld. Alle sykepleierne har samme tilgang til medisinrom og narkoskap, så i teorien kunne det vært hvem som helst av oss.

 

Det gjør meg sint at vi andre skal måtte føle oss nesten som mistenkte fordi noen har et problem.

 

Min mening er veldig klar :En sykepleier som misbruker piller/medisiner på jobb bør miste godkjenningen sin på dagen ! Da har man absolutt ingenting i dette yrket å gjøre.

Link to comment
Share on other sites

Det er veldig ubehagelig når det er noen misbrukere blant peronalet, så det med video overvåkning var en god ide ;)

Det aller mest tragiske er når de begynner å spe ut morfin ol. med saltvann slik at pasientene får svakere doser. Men slik er det vel når man er misbruker, man klarer ikke å tenke på andre enn seg selv der og da.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

Privacy Policy