Jump to content
Sykepleiediskusjon

Sykepleier på HiST!


Sondre SS

Recommended Posts

Hei hei.

 

Jeg blir en fremtidig klassekamerat av deg ;-) Reiser til Trondheim på Tirsdag, er opprinnelig fra Bergen, så blir spennende å se hvordan jeg vil takle trønderdialekta :P haha. Men i alle fall. Kjekk med mannfolk her inne også, og spesielt i dette yrket. Har du tenkt på noen videreutdannelse?

Link to comment
Share on other sites

Hei hei.

 

Jeg blir en fremtidig klassekamerat av deg ;-) Reiser til Trondheim på Tirsdag, er opprinnelig fra Bergen, så blir spennende å se hvordan jeg vil takle trønderdialekta :P haha. Men i alle fall. Kjekk med mannfolk her inne også, og spesielt i dette yrket. Har du tenkt på noen videreutdannelse?

 

Hei igjen! Så kult! Niks, er en ekte nordlenning, men har bodd i Trondheim det siste året! Begynner sånn smått å forstå dialekta nå.. ;) Trondheim er en fantastisk by, så jeg gleder meg sykt til å komme igang med studiene! Nei, det flommer ikke akkurat over med mannfolk i den sektoren, så får håpe jeg ikke blir helt alene i gjengen!

 

Har lyst på spesialisering ja! Det som frister mest pr. nå er Akutt/Intensiv eller Psykiatri tror jeg! Hva med deg?

Link to comment
Share on other sites

Hallois :D Neida, du blir nok ikke heeelt alene, men litt alene kanskje, neida, men tenk på det sånn da, du blir eneste hanen i hønsegjengen :P haha. Så du kan jo i teorien velge å vrake, om du er singel vel og merke :P

 

Jeg tenker videreutdanning innenfor jordmor eller barnesykepleie. Det er i alle fall sånn ståa er nå, men hører om flere som ombestemmer seg under studiene, etterhvert som de er i praksis på de ulike avdelingene, så vi får se hva de tre neste årene bringer.

Link to comment
Share on other sites

Hallois :D Neida, du blir nok ikke heeelt alene, men litt alene kanskje, neida, men tenk på det sånn da, du blir eneste hanen i hønsegjengen :P haha. Så du kan jo i teorien velge å vrake, om du er singel vel og merke :P

 

Jeg tenker videreutdanning innenfor jordmor eller barnesykepleie. Det er i alle fall sånn ståa er nå, men hører om flere som ombestemmer seg under studiene, etterhvert som de er i praksis på de ulike avdelingene, så vi får se hva de tre neste årene bringer.

 

Hehehe, ja vi får se! ;) Singel er jeg nok ikke, så sånn sett hadde vært greit med noen av samme kjønn! :P Får vel bare vente og se!

 

Ja, regner med jeg sikkert forandrer litt mening etter som tiden går! Har jo som du sier mye å gjøre med miljøet du studerer og er i praksis i. Men kommer nok til å søke om praksis på intensiven etc! Høres sykt spennende ut, pluss at det blir litt mindre rumpevask.. Hehe! :)

Link to comment
Share on other sites

Hehe. Ja, sant det, har egentlig ikke tenkt så mye på praksis enda jeg da. Tar det egentlig veldig dag for dag fremover, og gleder meg syyyk til fadderukene. Kommer til å være fullstendig kake etterpå :P

 

Hahaha, ja er en viss fare for det! :D Blir nok konge! Under ti dager igjen nå.. ;)

Link to comment
Share on other sites

Jupp, så timeplanen var kommet ut på its learning for de to første ukene nå, blir spennende å få info om studiet osv, samtidig som jeg gleder meg til å treffe andre studenter og skaffe nye bekjentskaper. Tror det blir tre fantastiske år der oppe. Nei, får sette igang med pakkingen, ska ha to kolli med meg og må sende en smartposteske på 14 kilo idag. Så bør vel begynne å komme i gang jah :P

Link to comment
Share on other sites

Jupp, så timeplanen var kommet ut på its learning for de to første ukene nå, blir spennende å få info om studiet osv, samtidig som jeg gleder meg til å treffe andre studenter og skaffe nye bekjentskaper. Tror det blir tre fantastiske år der oppe. Nei, får sette igang med pakkingen, ska ha to kolli med meg og må sende en smartposteske på 14 kilo idag. Så bør vel begynne å komme i gang jah :P

 

Såpass! Bare å henge i med pakkinga da.. ;) Godt å slippe å tenke på sånne ting må jeg si!

 

Oi, er timeplanen lagt ut? Stilig! Må se om jeg finner den.. :P Men ja, det blir nok knall! Satser på mange fine folk i gruppa! Er jo nesten 240 stykker å velge mellom, så det skulle vel gå greit! ;)

Link to comment
Share on other sites

Ja, tror nok det at alle vil finne noen å slå seg i lag med ;) Da var jeg ankommet Trondheim, og der som jeg skal bo i alle fall det første året, så får vi se til neste år, hvor jeg eventuelt ender opp da. Tror ikke at jeg blir boende her i tre år for å si det sånn, men er helt greit i første omgang, litt utenfor sentrum vel og merke, men ikke så veldig langt egentlig :P Så da var det bare de siste tingene som gjenstår før jeg kan sette meg ned og glede meg til skolen begynner :D

Link to comment
Share on other sites

Det jeg er spent på er hvordan aldersfordelingen er! Hvordan er det, tror dere det er mange som kommer rett fra videregående - eller er det vanligst med noen år på baken som meg ;) ? Venta i fem år etter vgs: jobbing og folkehøgskole + allmenn påbygg i fjor...

Link to comment
Share on other sites

Jeg selv har hatt et år hvor jeg har jobbet, var drittlei skole.. Men jeg vet ikke, tror det er ganske forskjellig ja, men regner nok med at det vil være flertall av rett fra vgs, eller evnt folkehøyskole først på en måte. Aner egentlig ikke helt. Men bare en uke igjen nå til vi starter, gleder meg helt sykt ...

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

Privacy Policy