Jump to content
Sykepleiediskusjon

Noen fra Trondheim som har erfaring fra Diakonhjemmet?


Betty

Recommended Posts

Jeg har fått overflytting til Dikanhjemmet, deltidsstudiet og starter på 2året i januar. Er det noen fra Trondheim som har erfaring med pendling og praksis? Hører det er vanskelig å få praksis i byen når man kommer fra annen høgskole.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Heihei!

Jeg har tatt sykepleierutdanningen min ved Diakonhjemmet Høgskole, deltidsutdanningen. Jeg var ferdig nå i juni 2011.

Det har vært litt vanskelig å få praksisplass ja, men det ordnet seg for alle oss i distriktet her denne gangen. Grunnen til at det er sånn, er at HIST har "monopol", eller avtale med St.Olavs om at deres studenter skal være prioriterte i forhold til praksisplasser.

 

Jeg har personlig trukket i de trådene jeg kan trekke i for å skaffe meg praksisplass, og har brukt kjentfolk for det de er verdt.

Jeg har også vært litt frempå på skolen, og undersøkt mulighetene for kanskje å starte praksisen litt tidligere/senere, sånn at vi ikke kræsjer fullstendig med HIST-studentenes praksisperioder. Ved en periode husker jeg at jeg fikk fremskyndet såpass at jeg hadde 6 uker helt alene på avdelingen som student, før HIST-studentene kom togende inn. Det var veldig fint egentlig, for da fikk jeg være med på alt spennende, hehe.

 

I tillegg har jeg noen tips når man skal skaffe seg praksisplass:

- Begynn å undersøke tidlig om mulighetene for å få plass.

- Møt opp personlig, legg igjen telefonnummer og kontaktinformasjon.

- Ring jevnlig og undersøke dersom du ikke hører mer.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

Privacy Policy