Betty Posted August 18, 2011 Report Share Posted August 18, 2011 Jeg har fått overflytting til Dikanhjemmet, deltidsstudiet og starter på 2året i januar. Er det noen fra Trondheim som har erfaring med pendling og praksis? Hører det er vanskelig å få praksis i byen når man kommer fra annen høgskole. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bona fide Posted October 28, 2011 Report Share Posted October 28, 2011 Heihei! Jeg har tatt sykepleierutdanningen min ved Diakonhjemmet Høgskole, deltidsutdanningen. Jeg var ferdig nå i juni 2011. Det har vært litt vanskelig å få praksisplass ja, men det ordnet seg for alle oss i distriktet her denne gangen. Grunnen til at det er sånn, er at HIST har "monopol", eller avtale med St.Olavs om at deres studenter skal være prioriterte i forhold til praksisplasser. Jeg har personlig trukket i de trådene jeg kan trekke i for å skaffe meg praksisplass, og har brukt kjentfolk for det de er verdt. Jeg har også vært litt frempå på skolen, og undersøkt mulighetene for kanskje å starte praksisen litt tidligere/senere, sånn at vi ikke kræsjer fullstendig med HIST-studentenes praksisperioder. Ved en periode husker jeg at jeg fikk fremskyndet såpass at jeg hadde 6 uker helt alene på avdelingen som student, før HIST-studentene kom togende inn. Det var veldig fint egentlig, for da fikk jeg være med på alt spennende, hehe. I tillegg har jeg noen tips når man skal skaffe seg praksisplass: - Begynn å undersøke tidlig om mulighetene for å få plass. - Møt opp personlig, legg igjen telefonnummer og kontaktinformasjon. - Ring jevnlig og undersøke dersom du ikke hører mer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.