Jump to content
Sykepleiediskusjon

Noen som kan hjelpe meg litt her?


SykepleierStudent

Recommended Posts

Hei forresten,Jeg er helt ny her på dette forumet,og har kost med masse med lesing.Jeg vil forresten bare si at jeg har lært masse av dette forumet.

Nå som jeg er sykepleierstudent, så var det nok på tida skal jeg si dere.Men tilbake til det jeg lurte på. Vi har fått en studieoppgave som handler om ernæring,og jeg er litt usikker på hvordan jeg skal begynne. Altså dette er min første "individuell" oppgave.

 

Oppgave:

Hver student fører sitt eget næringsinntak (nøyaktig hva som spises/drikkes og hvor mye, inkludert alt "småplukk") over 3 dager. Angi mengden på alle matvarer så nøyaktig som mulig i dataprogrammet "Mat på data" (utarbeidet av Landsforeningen for kosthold og helse). Ved avvik fra normale referanseverdier redegjøres det for mulige årsaksforhold, og hva den enkelte kan gjøre for å få nødvendige/ønskelige endringer og hvilken betydning dette har for helsen.

 

-Induviduell kunskapslogg på 1500 ord ut fra vurderingskriteriene 1, 2 og 5 (1=Viser faglig innsikt, 2= Anvender relevant litteratur, 5=Reflekterer over handling/situasjon, teori eller etikk)

 

Jeg har ført inn alt jeg har spist i tre dager. ligger i snitt under der jeg burde ligge alle dagene og alle næringsstoffene.

 

Men mitt spørsmål: Hvordan begynner jeg? Hvordan skal jeg gjøre dette?

 

Noen som gidder å forklare litt?

Link to comment
Share on other sites

Hei forresten,Jeg er helt ny her på dette forumet,og har kost med masse med lesing.Jeg vil forresten bare si at jeg har lært masse av dette forumet.

Nå som jeg er sykepleierstudent, så var det nok på tida skal jeg si dere.Men tilbake til det jeg lurte på. Vi har fått en studieoppgave som handler om ernæring,og jeg er litt usikker på hvordan jeg skal begynne. Altså dette er min første "individuell" oppgave.

 

Oppgave: