NurseX Posted February 7, 2009 Report Share Posted February 7, 2009 Heisann. Jeg har endelig funne ut hva jeg vil skrive om i min bacheloroppgave. Valget har falt på "Barn, diabetes og mestring". Problemstillingen blir noe slik som dette: ”Hvordan kan sykepleiere bidra til å hjelpe barn (evt 7-10 år) med nyoppdaget diabetes til å mestre sin (kroniske)sykdom?” Så lurte jeg på om det er noen som kunne ha komt med noen smarte tips(tar selvfølgelig godt imot alle tips som skulle komme) om hva jeg kunne tatt med i oppgaven? Er utrolig greit å få innspill fra andre, da det ofte kommer knallgode forslag som jeg nok ikke hadde komt på selv Send inn forslag i fleng, jeg tar imot alt med STORE SMIL Link to comment Share on other sites More sharing options...
mander Posted February 8, 2009 Report Share Posted February 8, 2009 Det første jeg tenker på er: undervisningsplan og pedagogikk. Dette må vel være sentrale tema, eller? Lykke til!!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
NurseX Posted February 9, 2009 Author Report Share Posted February 9, 2009 Ja..ped pg undervisning og veiledning e med Link to comment Share on other sites More sharing options...
NurseB Posted February 9, 2009 Report Share Posted February 9, 2009 Jeg synes det vil være sentralt å skrive noe om utviklingspsykologi. Da er boken til Utviklingspsykologi av Stephen von Tetzchner god å ha. Boken Pediatri og pediatrisk sykepleie er også et godt verktøy, og der står det en del om både diabetes og mestring. Når det gjelder mestring så er Benner og Wrubel og/eller Lazarus og Folkman sine mestringsteorier aktuelle. Og så bør du kanskje skrive litt om hvordan man (og familien?) påvirkes av å ha en kronisk sykdom. Lykke til med oppgaven! Link to comment Share on other sites More sharing options...
NurseX Posted February 10, 2009 Author Report Share Posted February 10, 2009 Tusen takk for gode tips Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.