Jump to content
Sykepleiediskusjon

Avdelingssykepleier - Hva slags utdanning?


Charming

Recommended Posts

Jeg er ferdig sykepleier til våren, og tenkte å ta noen ekstra fag til høsten ved siden av jobb bare for å bygge opp litt mer på CV'en mens jeg fortsatt er skolemotivert. Men hva slags ekstrautdanninger har egentlig en avdelingssykepleier? Holder det med litt fag i arbeidsrett og personalledelse osv - eller har de årsenheter eller bachelorgrader i ledelse o.l. ?

 

Noen som vet? :)

Link to comment
Share on other sites

Det varierer nok veldig fra sted til sted. I vår nabokommune er det akkurat nå utlyst en fast stilling som avdelingssykepleier, og det eneste formelle utdanningskravet der er at man er autorisert sykepleier. Men i tillegg spør de jo naturligvis etter lederkompetanse (dog ingen spesifikk utdannelse), gode samarbeidsevner og andre mer personlige egenskaper, samt relevant erfaring. Så jeg vil tro at utdannelsen til den enkelte avdelingssykepleier varierer veldig - og har man mye tilleggsutdannelse/erfaring så stiller man sterkere enn om man ikke har det :) Når man spør etter en leder så er det jo dumt å binde seg opp til en spesifikk utdannelse i utlysningsteksten, for lederskap går på så mye mer enn bare det - og da står de friere til å velge...

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

Privacy Policy