Jump to content
Sykepleiediskusjon

Hjelp! Hvordan foregår bytte av skole til 2. studieår?


Guest Cloudylem

Recommended Posts

Guest Cloudylem

Hei!

 

Først og fremst, flott forum! :-)

 

Nå har det seg sånn at jeg går på HIOA, og jeg vurderer å bytte til Lovisenberg nå til 2. studieåret. Ikke fordi HIOA er et grusomt sted, for jeg har hatt en OK opplevelse så langt, men fordi jeg ofte føler at det er så mange elever de skal holde styr på at de blir litt forvirret selv, og at dette også smitter over på oss studenter med at vi ikke får tilstrekkelig informasjon om ting før i siste liten osv. Dette gjør det veldig stressende med tanke på all skolearbeid vi allerede stresser meg! Jeg vil gjerne bytte til et sykepleierstudie som er mindre og mer intimt, slik at man får tettere oppfølging. Derav tenkte jeg på Lovisenberg fordi jeg har hørt mye positivt om deres undervisning.

 

MEN, så kommer spørsmålene!

 

- Først og fremst, om jeg skal søke dit til 2. studieår, er det bare å legge denne på øverste ønske på samordna opptak? Jeg risikerer vel ikke da å bli tatt opp til å gå 1. året omigjen?? hehe litt forvirret!

 

- Noen som har konkrete erfaringer med Lovisenbergs undervisningsmetoder?

 

Hilsen meg :-)

Link to comment
Share on other sites

Du må søke om internt bytte. Lovisenberg har nok skjemaer for dette på hjemmesidene sine. Eller så kan du gå til studieadministrasjonen på skolen din, så hjelper de deg der. Men du kan bare bytte til 2. året om fagplanene stemmer overens. Dersom de ikke gjør det, får du avslag. Men det skader ikke å søke ;)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

Privacy Policy