Jump to content
Sykepleiediskusjon

HiNt (Levanger)


Sisiliee

Recommended Posts

Heisann, alle sammen!

Jeg har søkt meg inn på sykepleierstudiet ved hint levanger nå til høsten, og er veldig spent! Yrket frister veldig, og jeg har også hørt veldig mye fint om selve skolen.

Men... Hvordan er miljøet? Du har kanskje ikke gått på hint selv, men hvordan var/er det da i din klasset? Jeg er i ferd med å fullføre introduksjonsstudiet i psykologi, og syns det er Veldig spisse albuer her. Vanskelig å få venner, noe som for min del fører til at det blir vanskelig å studere. Kjedelig å være "alene" om utfordrende fag kun fordi alle ser på alle som mulig konkurranse.

Er det slik i det heletatt på sykepleien? Jeg forstår jo at alle allerede har kommet inn på det aktuelle studiet når man først møtes, men er det konkurranse om f.eks jobber og praksisplass som kanskje gjør miljøet litt uggent?

Jeg ønsker bare å være forberedt denne gangen, da jeg fikk meg litt av et slag i trynet nå i år!

 

Tusen takk for hjelpen. :-)

Link to comment
Share on other sites

Hei!

 

Jeg er snart ferdig med mitt 2. år på sykepleien ved HiNT Levanger, og her er det veldig ok å gå! Mye av oppgavene skal skrives i grupper, så man blir delt inn i basisgrupper ved begynnelsen av skoleåret. Min gruppe kom veldig godt overens, så vi har hatt flere sosiale kvelder sammen utenom skolesammenheng, og det ser jeg at flere av de andre gruppene også har! ;)

 

Praksisplass er det skolen som ordner med, det er i utgangspunktet ikke mulig å ønske seg plass. Slik unngår man eventuell konkurranse. Veldig greit! :rolleyes:

 

Skolen er ganske kravstor, og forventer mye av elevene. Noen synes kravene er urimelige, men intensjonen er vel å utdanne best mulig sykepleiere. Skolen er vel en av de få som gir karakterer, og ikke bare bestått/ikke bestått.

 

Jeg trives bra ved HiNT, og synes studentmiljøet er kjempebra!

 

Lykke til! :wacko:

Link to comment
Share on other sites

Hei!

 

Jeg er snart ferdig med mitt 2. år på sykepleien ved HiNT Levanger, og her er det veldig ok å gå! Mye av oppgavene skal skrives i grupper, så man blir delt inn i basisgrupper ved begynnelsen av skoleåret. Min gruppe kom veldig godt overens, så vi har hatt flere sosiale kvelder sammen utenom skolesammenheng, og det ser jeg at flere av de andre gruppene også har! ;)

 

Praksisplass er det skolen som ordner med, det er i utgangspunktet ikke mulig å ønske seg plass. Slik unngår man eventuell konkurranse. Veldig greit! :rolleyes:

 

Skolen er ganske kravstor, og forventer mye av elevene. Noen synes kravene er urimelige, men intensjonen er vel å utdanne best mulig sykepleiere. Skolen er vel en av de få som gir karakterer, og ikke bare bestått/ikke bestått.

 

Jeg trives bra ved HiNT, og synes studentmiljøet er kjempebra!

 

Lykke til! :wacko:

 

Takk!! Det var godt å høre. Jeg er rimelig sikker på at jeg kommer inn, med mindre snittet stiger dramatisk med over ett karakterpoeng, og er veldig spent.

Kanskje du kan fortelle litt om fadderuka, hvordan den var satt opp osv? På NTNU er vi jo 600 stk i "klassen", og det ble til slutt umulig å finne tilbake til den gjengen vi var sammen med i fadderuka.

 

Jeg liker godt tanken på en kravstor skole. Dette medfører jo at en må jobbe hardere, noe som igjen vil gjøre meg til en bedre sykepleier:) Nå gleder jeg meg kjempemye!! Blir morsomt å se om det er noen "kjentfolk" som også skal gå der. Regner vel egentlig med det - jeg bor ikke langt unna og sykepleien på Levanger er jo veldig populært!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

Privacy Policy