Jump to content
Sykepleiediskusjon

Sykepleiestudent og praksis - alene med barn.


Guest Linnea

Recommended Posts

Guest Linnea

Hei,

 

Noen her som hadde små barn og var alene når dere gikk sykepleien?

Nå er det sånn at jeg er alene med jenta mi på 3 år 3 uker av slengen, da pappan jobber som styrmann. Hvordan ble det ang. praksisen?

 

Har sykehjemspraksis 3 uker før jul og 6 uker etter jul og lurer på om de tilrettelegger sånn at jeg får ta mest dagvakter og slipper natt f.eks? Dette bekymrer meg litt.. Har søkt om å få praksissted i nærmiljøet, og det vet jeg at jeg får, men har jo ikke mulighet til å ta kveldsvakter annenhver kveld. En og annen kvelden kan jeg sikkert spørre en venninne om å hjelpe meg, men det går jo ikke i lengden..

 

Noen som har vært i samme situasjon?

Link to comment
Share on other sites

Eneste jeg kan si, er at når vi ble bedt om å sette opp turnusene våre, så skulle vi prøve å ha flest tidligvakter, men også noen kveldsvakter.

Den generelle regelen er vel at man skal prøve å gå mest mulig sammen med veilederen sin... Håper og tror at det med litt velvilje skal gå greit for deg å få tilrettelagt turnusen på en tilfredsstillende måte.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Guest Camilla

Jeg er alene med tre barn når mannen er på jobb. Han er vekke to uker av gangen. Dette har gått helt fint, jeg tar kun sein vakter når han er hjemme. Kan jo ikke gjøre det ellers og det har de hatt full forståelse for! Håper det ordner seg for deg og, det tror jeg nok ;)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

Privacy Policy