Jump to content
Sykepleiediskusjon

Studere heltid vs fulltid - erfaringer?


Guest Pia

Recommended Posts

Ser at det er en del spørsmål fra sånn som meg (:-)). Har utdannelse fra før, familie (3 barn) og lån. Så må jobbe ved siden av. Jeg har da den store drømmen om å studere sykepleier. Og jeg skal gjøre det, må bare betale litt lån først. Høsten 2014 tenker jeg.

 

Spørsmålet er da; jeg har lest litt her og der svar angående det å studere heltid og deltid. Kjenner jeg greier ikke å finne ut hva som et det beste. Derfor håper jeg at noen kan kan komme med sine erfaringer her.

 

Noe helt annet: Kan man greie å ta utdannelsen uten studielån?

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Ja. Tok sykepleieutdanning på heltid uten lån, men jobbet det jeg kunne på kveldene og i helgene. Med sykemeldt samboer og 1 barn. Det ble 3 stramme år, men for meg var det ikke aktuelt med deltid. Nå var jo samboeren min sykemeldt i perioden slik at det ikke var problemer for meg å jobbe utenom skolen.

Link to comment
Share on other sites

Guest menurse

Hei:)

 

Det er helt individuelt hva en bestemmer seg for, det kommer jo an på familiesituasjon, økonomi osv, så det er jo opp til hver enkelt.

 

Jeg studerer deltid, i en annen by og må fly avgårde og være borte fra mann, et barn og hund når det er samling. Jeg har ikke studielån (betaler faktisk på det, fra tidligere), jobber stort sett bare hver 3.helg, og det går veldig bra :) Det hadde jo ikke gådd formin del, om jeg ikke hadde samboeren min som drar inn pengene -_- , men nei vi lever ikke i luksus, men har det helt fint. Men vi gleder oss stort til jeg er ferdig utdannet, da blir vi rike som vi sier, haha :D

"Bare" to år igjen nå (av 4) , så tida flyyr !

En klarer det en bestemmer seg for, det må bare tenkes over og planlegges!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

Privacy Policy