Jump to content
Sykepleiediskusjon

lyst til å reise et par måneder neste år,hva gjør jeg med jobb?


koda

Recommended Posts

Hei!

 

Jeg er ferdig sykepleier nå til desember.Men så har jeg og en venninne tenkt til å reise i 2-3 måneder fra nyttårsskiftet,muligens i desember, neste år.

 

Og så lurer jeg litt på hva jeg skal gjøre med jobb? Kan jo ikke søke på en jobb,og så slutte etter snaut et år?

 

Hva med vikarbyråer,noen som har erfaring med det?Har lyst til å jobbe på sykehus,gjerne Lovisenberg,Ullevål eller Diakonhjemmet som er sentralt i Oslo.

 

Tusen takk for hjelp!:)

Link to comment
Share on other sites

Hva med et ett års vikariat for eksempel? Ej jo lettere å få seg det, enn en fast stilling vil jeg tro B)

 

Ja,tenkt på det jeg også.Kommer jo til å begynne å søke jobb i november/desember,og kanskje jeg kunne fått meg et vikariat fra januar til januar for eksempel? Men ofte i stillingsbeskrivelsen for vikariat så står det "1 år,med mulighet for forlengelse".Og det spørs vel da om de vil ansette meg,når jeg forteller at jeg bare kan jobbe hos de i 1 år? For jeg burde vel kanskje fortelle på jobbintervjuet,eller i søknaden,om at jeg bare kan jobbe der 1 år? Lite dilemma det her :)

Link to comment
Share on other sites

Jeg har selv fått meg ett års vikariat i oslo fordi jeg skal bo der i kun ett år. Da skrev jeg at jeg kan arbeide fom aug 09 til aug 10. Det syntes de var helt fint, fordi det var en sykpleier som skulle ha permisjon i ett år.

Det går jo helt fint at du ikke fortsetter etter vikariatet, det er jo bare en mulighet du noen steder er heldig å få om du ønsker :) For når du begynner i et vikariat og det går ut, er det ofte et nytt vikariat som blir ledig dersom noen blir gravid e.l, men det er jo ingen sikkerhet for at du får forlenget vikariatet selv om det står "med mulighet for forlengelse"...

Og når det lyses ut et ett års vikariat, så er det jo i første omgang dette du søker på B)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

Privacy Policy