Jump to content
Sykepleiediskusjon

Permisjon?


Lunacy

Recommended Posts

Noen av dere her på forumet som tok permisjon under studiene? Hvor lenge, hvorfor (om du vil fortelle da såklart..)..? Om man søker om permisjon, tar det lang tid å få dette innvilget?

 

Jeg er så utrolig skolelei akkurat nå, eier ikke motivasjon i det hele tatt. Tanken på at vi etter jul skal i gang med psykiatri (som jeg er ekstremt intr i) og sykdomslære gjør meg kvalm og sliten, når jeg egentlig burde glede meg som en unge til jul. Tenker at det er bedre om jeg tar en pause nå, og begynner på igjen om ett års tid, fremfor å kjøre på og risikere at jeg dropper forelesninger, får elendige karakterer osv.

 

Er så frustrert.. Noen som har noen gode råd å komme med?

 

Bare for å ha det sagt, det har ingenting med selve studiet å gjøre, og det er sykepleier jeg vil bli. Er bare så sliten og lei skole :|

Link to comment
Share on other sites

Dette høres tungt ut. Det trenger ikke være dumt å ta permisjon. Du skaffer deg en legeerklæring, og så er det i boks. Det tar ikke lang tid å få invilget. Jeg har hatt en del permisjon fordi jeg har vært syk. Synes det høres ut som om du er på vei til en smell, så ta signalene på alvor!

Link to comment
Share on other sites

Har snakket med skolen idag og alt jeg må gjøre er å skrive en søknad med begrunnelse (naturlig nok...), men de trengte ikke legeerklæring. Kan jo hende at jeg kan få støtte fra lånekassen under permisjonen hvis jeg har legeerklæring på hvorfor jeg er borte, men vet ikke hvor lett det er å få det?

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Snakker om å være vimsete.. Jeg har jo søkt om permisjon, men ikke fått noe svar enda. De to siste ukene har vi jobbet med prosjekt på skolen, og jeg trives så godt med å være i en slik studiesituasjon, og å føle på det å være student igjen. Har jo vært i praksis fra april-juni og august-november, jobbet hele sommeren, så har aldri fått tid til å hente meg inn igjen, og tror kanskje det var det som sleit meg ut litt. Så akkurat nå føler jeg bare for å trekke tilbake søknaden, om det overhode er mulig. Litt forvirret føler jeg, hmm.. Noen som har innspill? Rotete innlegg, men dere skjønner, håper jeg?? ;)

Link to comment
Share on other sites

Jeg hadde nesten 1,5 års permisjon under grunnutdanningen.

Det begynte med at jeg trengte en pause pga familiære årsaker og så valgte jeg å bli gravid og dermed tok det såpass lang tid før jeg var tilbake. Startet på'n igjen da sønnen min var 6 mnd gammel.

Trolig sendte jeg en skriftlig søknad om permisjon, men husker ikke helt lenger..........

Det var ingen problem med å begynne igjen etterpå. ;)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

Privacy Policy