Jump to content
Sykepleiediskusjon

Bachelor atter en gang.


Hemoglobin

Recommended Posts

Jeg holder også på med bachelorforberedelser og er i gang med prosjektplan som skal leveres like før jul. Har ikke funnet problemstilling enda.

 

Jeg tenker slik at du har jo et overordnet tema, myelomatose og palliativ behandling. Ut i fra overordnet tema må du prøve å finne problemfeltet. Så kommer problemformuleringene og så kommer utformingen av problemstillingen. Mellom overordnet tema og problemstilling ligger det mye litteratursøk og lesing. Dette må du gjøre for å finne ut hva det er du ønsker å finne ut av. Søk bredt, men relevant. Les, skriv samtidig og forkast. Lese, skrive, lese, skrive... (jeg er fortsatt på prosjektbeskrivelse :o).

 

Som regel trigges man jo av noe man har hatt en erfaring med (ofte negativ). Man har opplevd noe som har reiser spørsmål. Erfaringen man har gjort seg – hva er det som er problemet i den (negative) erfaringen? Hva er det som ”butter”, hva er det man ikke har svar på, hva er motsetningene og hva er det som lar seg drøfte? Oppgaven må ha et omdreningspunkt, et sentralt fokus. Du skal skrive om noe du ikke har svar på enda. Har du svaret på problemstillingen du kommer med, er det jo ikke noe problem å løse.

 

Lykke til med prossesen. Jeg er der selv, og det faktisk smertefullt til tider, hehe...

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

Privacy Policy