Jump to content
Sykepleiediskusjon

Sykepleierutdanningen HIST 2013


Guest May-Len

Recommended Posts

Guest May-Len

Hei!

 

Jeg lurer på om noen har erfaring med sykepleierutdanningen ved HIST?

Har store planer om å begynne der til høsten, da jeg stortrives i Trondheim.

Problemet er at jeg har hørt at utdanningen i Tr.heim er dårlig, og at man etter endt utdanning ikke er like attraktiv for arbeidsgiver som de som for eksempel har studert ved HINT Levanger.. Er det noe sannhet i dette rykte?

Jeg er nordtrønder, og er derfor lite interessert i å studere i Nord-Trøndelag :P

 

 

Tusen takk for svar! :D

Link to comment
Share on other sites

Jeg har studert ved HIST og oppfatter ikke at jeg er "mindre atraktiv" i etterkant av utdanningen sammelinknet med sykepleiere fra andre utdanninger. Det var lett å få jobb i etterkant, men ikke full fast stilling. Dette er et problem over hele landet for nyutdannede sykepleiere tror jeg, spesielt i byene. Lærerne ved HIST har variabel kvalitet - som ved de fleste andre utdanninger. Likevel, jeg anbefaler sykepleieutdanningen ved HIST.De fleste foreleserne krever at du stiller forberedt til forelesninger og at du deltar aktivt. Hvis man skummer gjennom tema i forkant er det mye lettere å få med seg detaljer i forelesningene. Kantina ved HIST Øya er bra og biblioteket er veldig bra ( de fikser det meste om man er ute i litt god tid). Litt dårlig med leseplasser da det ikke er lesesal på Øya, men hovedbiblioteket i Trondheim er supert å bruke som lesesal. Lurt å booke grupperom i god tid da det er få rom og stor pågang. Lykke til!

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 1 month later...

Jeg studerer ved hist, og syns studiet er helt supert! Kjenner en del som studerer på hint og andre høgskoler, og slik jeg ser det er det ingen stor forskjell i kvalitet. Har hørt ryktet om at de som har studert på hint er mer attraktive enn de som studerer ved hist, men slik jeg har forstått det på de jeg har konferert med er det litt "gammeldags" - før i tiden var det stor forskjell på skolene, men nå er det mer utjevna. Rammeplanen for studiet er likt samme hvor i landet du studerer, så det skal ikke være noe forskjell på en sykepleier utdanna fra hist og en fra hint :)

 

Og det er lesesal på øya, den er bare veldig liten ;)

 

Enig med at det er ulik kvalitet på forelesere, men slik er det alle steder. Og det man føler man fikk lite utbytte av i forelesningen er det bare å lese seg litt opp på og diskutere i grupper etterpå. Føler de ansatte ved hist er interesserte i å hjelpe oss hvis det er noe, og alle veiledere og lærere jeg har hatt har vært helt supre. Har alltid følt at jeg blir godt ivaretatt og hørt på, og de er gode på å gi råd og hjelp.

 

Nå er jo fristen for å søke gått ut, men håper du har søkt hist og kommer inn! :)

Link to comment
Share on other sites

Guest Sweet

Jeg kjenner bare en som har gått på hist, og han syntes det var dårlig kvalitet, men enkelt å slurve seg gjennom studiet. Dette er noen år siden, mulig det har blitt bedre. Hint har et godt rykte, men det tror jeg nok er noe som henger i fra gamle dager. Tror faktisk mesteparten som studerer ved hint er misfornøyde.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
Guest Maylen

Takk for alle svar! Det er godt at dere er fornøyde og avkrefter ryktet!

Jeg har søkt sykepleien på HIST og krysser fingrene for at jeg kommer inn :)

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

Privacy Policy