Guest LilleMy Posted November 14, 2009 Report Share Posted November 14, 2009 Hei alle medsøstre og brødre! Som så veldig mange andre her, er det min tur for å skrive bacheloroppgave. Har bestemt meg for tema og har allerede samlet en del litteratur og forskning, men er veldig usikker på oppsettinga av oppgaven. Kan det bli regnet som juks om jeg bruker noen annens oppgave som "mal" til hvordan jeg vil skrive oppgaven, men at jeg har mitt eget tema og egen litteratur? Er jo veldig fint å se på tidligere oppgaver, men er så redd at noen skal oppfatte det som kopiering.. Hilsen meg Link to comment Share on other sites More sharing options...
Beth Posted November 14, 2009 Report Share Posted November 14, 2009 Kan jeg aldri tro. Å bruke en annen oppgave som inspirasjon for å finne ut hvordan man skal sette opp sin oppgaven burde da være helt i orden. Det er jo ikke snakk om å kopiere noe, men vær sikker på at vedkommende har fulgt DIN skoles regler for oppsett. Ellers så har nok skolen din retningslinjer for oppgaveoppsett også som du kan få tak i. Ulike høyskoler kan ha valgt noe ulikt oppsett. Boken : Metode og oppgaveskriving for studenter av Olav Dalland, anbefales også som hjelp. Lykke til ! Link to comment Share on other sites More sharing options...
ballong Posted November 25, 2009 Report Share Posted November 25, 2009 Ikke vær redd for det. Jeg fikk låne en bacheloroppgave av veilederen min. Jeg har brukt den som mal for min egen oppgave. Selvfølgelig med min egen litteratur, drøfting, teori and you name ut Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lunacy Posted November 26, 2009 Report Share Posted November 26, 2009 Kan jeg aldri tro. Å bruke en annen oppgave som inspirasjon for å finne ut hvordan man skal sette opp sin oppgaven burde da være helt i orden. Det er jo ikke snakk om å kopiere noe, men vær sikker på at vedkommende har fulgt DIN skoles regler for oppsett. Ellers så har nok skolen din retningslinjer for oppgaveoppsett også som du kan få tak i. Ulike høyskoler kan ha valgt noe ulikt oppsett.Boken : Metode og oppgaveskriving for studenter av Olav Dalland, anbefales også som hjelp. Lykke til ! Sign. Og Dalland er fantastisk!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.