Jump to content
Sykepleiediskusjon

Jobbe på kirurgisk avdeling? Erfaringer?


Novisen

Recommended Posts

Hei!

Har dere lyst å fortelle om hvordan dere syns det er å jobbe på en kirurgisk sengepost?

Jeg har kun jobbet på en medisinsk avdeling, og på sykehjem en kortere periode. Kjenner lysten dras mot å jobbe på en kirurgisk avd, men vil gjerne høre deres erfaringer!

Link to comment
Share on other sites

Velkommen hit :rolleyes:

Jeg har kun jobbet på krurgisk avdeling ;)

Så hvis du synes det høres interessant ut, synes jeg du skal søke. Det er nok litt anderledes en medisinsk avdeling da det er mer hektisk. Jeg har skrevet litt om min hverdag som sykepleier da jeg jobbet ved en kirurgisk avdeling. Du kan lese tråden her: http://sykepleiediskusjon.net/index.php?showtopic=492

Link to comment
Share on other sites

Takk for svar Cathrine:)

 

Skal si det er innholdsrike dager:) Har vært borte fra sykepleien en stund, og skal jeg tilbake må det bli på sykehus. Der er det jo så mye å lære! av kollegaer også. Er ganske ambivalent kjenner jeg, er jo skummelt også når man har vært borte fra det en stund...! Tror du kollegaer er forståelsesfulle den første tiden man er ny? At det er lov å henge seg på erfarne dyktige sykepleiere?;)

Link to comment
Share on other sites

Takk for svar Cathrine:)

 

Skal si det er innholdsrike dager:) Har vært borte fra sykepleien en stund, og skal jeg tilbake må det bli på sykehus. Der er det jo så mye å lære! av kollegaer også. Er ganske ambivalent kjenner jeg, er jo skummelt også når man har vært borte fra det en stund...! Tror du kollegaer er forståelsesfulle den første tiden man er ny? At det er lov å henge seg på erfarne dyktige sykepleiere?;)

 

Jeg forstår godt følelsen din, at du føler deg usikker når du har vært en stund borte fra sykepleien. De fleste vil nok føle det slik i din situasjon. Men jeg er sikker på at du fort kommer inn i det igjen.

Ja klart kollegaene dine må være forståelsesfulle den første tiden. De kan jo ikke forvente at du kan så mye i begynnelsen innen dette feltet. Og uansett om du også var kjent med pasientgruppen så vil det alltid være endel å sette seg inn i som ny.

Jeg tok i en periode ekstravakter på en tilsvarende avdeling som den jeg hadde jobbet på tidligere. Selvom det var samme pasientgruppe, var ting litt anderledes organisert på dette sykehuset. Så jeg måtte spørre mye.

Ja du må jo få opplæring og det kan godt være at du får en kontaktsykepleier.

 

Det viktigste er å spørre mye og notere i en liten bok. Så husker du tingene bedre.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

Privacy Policy