Karina Posted February 2, 2010 Report Share Posted February 2, 2010 ei oppgave eg lurer på. sikkert ganske enkel å finne løsinga på, men va ikke så mye informasjon. og veit svaret men ikke hvordan en finner svaret. Her kommer den: Anne sykler i 24 km/t, og Bård sykler 7 m/s. Hvem sykler raskest? og har funnet ut at det må være bård, men hvordan skal eg vise reknestykket. tusen takk for svar Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tvilling Posted February 2, 2010 Report Share Posted February 2, 2010 ei oppgave eg lurer på. sikkert ganske enkel å finne løsinga på, men va ikke så mye informasjon. og veit svaret men ikke hvordan en finner svaret. Her kommer den: Anne sykler i 24 km/t, og Bård sykler 7 m/s. Hvem sykler raskest? og har funnet ut at det må være bård, men hvordan skal eg vise reknestykket. tusen takk for svar Slik tenker jeg: først må du finne ut hvor mange meter Bård sykler i min. 7 m x 60 = 420 meter i minuttet. Det er 60 min i en time. Han sykler da: 420 m x 60min/t = 25200 m/t : 1000 m/km = 25,2 km/t Tror dette kan være riktig, eller hva? He, he - måtte tenke litt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wickwire Posted February 4, 2010 Report Share Posted February 4, 2010 Fra meter i sekundet til km/t ganger du med 3,6 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts