Guest Guest_souma_* Posted February 17, 2010 Report Share Posted February 17, 2010 hei, har søkt til sykpl til høsten..er hjemme med barna nå og vil gerne begy å lese og forbrede meg. kan noen anbefalle meg hvilke bøker jeg bør lese? jeg bor i oslo siden det er forskjellig pensum på forskjl læresteder. takker Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cathrine26 Posted February 18, 2010 Report Share Posted February 18, 2010 var jeg deg ville jeg begynt å lese anatomi og fyslogi:) er hvertfall det vanskligste faget vi hadde 1 semester og mye og sette seg inn i..jeg begynte og lese før jeg begynte på dette. fikk råd om det av venniner som hadde tat sykepleien;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Glow Posted February 18, 2010 Report Share Posted February 18, 2010 Enig med Cathrine 26: Begynn med anatomi og fysiologi. Pensum på HiO er "Det friske og det syke mennesket" Av Vegard B. Wyller. Hele det friske mennesket er pensum i 1.ste år. Jeg vil anbefale deg å begynne å lese "Anatomi og fysiologi" av Sjaastad og Taraldsen om du skal lese hjemme før studiestart - den er mye mer lettfattet og da får du litt innføring før du starter med den litt tyngre Wyller... Bare et tips! Lykke til! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts